mainlogoYPAITH

logoOpt3 02  

 

Δικτυακή Εκπαιδευτική Πύλη 

Η θεραπευτική ωφελιμότητα των ζώων - Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής

komotiniΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

ΤΙΤΛΟΣ: «Η θεραπευτική ωφελιμότητα των ζώων στο σχολείο»

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: Βαϊτσούδη Βιργινία, Βεζακιάδης Κυριάκος, Κούτρα Χριστίνα, Μουρελάτου Σταμούλα, Ομέρ Χασάν Αϊσέ, Παροτσίδης Ιωάννης

ΣΤΟΧΟΣ

Η ενίσχυση και εκμάθηση της ωφελιμότητας των θεραπευτικών ζώων στο σχολικό πλαίσιο μέσα από μια διαθεματική προσέγγιση. Η ενίσχυση βασικών ακαδημαϊκών και κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών καθώς και της συναισθηματικής οργάνωσης, της συνεργασίας και της κοινωνικής ολοκλήρωσης μέσα από τη χρήση των γνώσεων που αφορούν τις θεραπευτικές προσεγγίσεις με ζώα (σκύλους θεραπείας, ψάρια, άλογα). Η προσέγγιση των θεραπειών με τη χρήση ζώων  αποτελεί ένα σχετικά καινούριο πεδίο το οποίο συνεχώς στηρίζεται από επιστημονικά δεδομένα ως προς τα οφέλη που προσφέρει η αλληλεπίδραση παιδιών με αναπηρία με τα ζώα μέσα σε ένα οργανωμένο πλαίσιο και περιβάλλον.

Στις θεραπευτικές τεχνικές μια επικουρική θεραπευτική μέθοδος “animal assisted therapy “ ή “pet therapy” ή θεραπεία μέσω των ζώων κερδίζει έδαφος τα τελευταία χρόνια. Τα σκυλιά, γάτες, άλογα ή ακόμα και ζώα φάρμας ή παραγωγής μπορεί να χρησιμοποιηθούν ως θεραπευτικό μέσο. Σκοπός είναι η ανάδειξη της επαφής με τα ζώα ως συμπληρωματικό θεραπευτικό μέσο και τα οφέλη που μπορεί να αποκομίσουν οι μαθητές από αυτή την επαφή.

Συνεχίζοντας το έργο της θεραπευτικής ιππασίας που υλοποιήθηκε την προηγούμενη σχολική χρονιά το σχολείο αποφάσισε να «ανοίξει» τη θεματική του  και να εντάξει τις προσεγγίσεις μέσω ζώων θεραπείας στο σχολικό πρόγραμμα. Η δική του προσέγγιση θα έχει κατεύθυνση κυρίως το «Animal Assisted Activities» (ΑΑA). Η προσέγγιση αυτή συνιστά δραστηριότητες με ζώα αλλά με πιο αυθόρμητες διαδικασίες που περιλαμβάνουν μια ποικιλία τεχνικών, παιχνιδιών και δραστηριοτήτων με τον ανάλογο προγραμματισμό και στοχοθεσία που το σχολικό πλαίσιο επιβάλλει.

Η καινοτομία του προγράμματος αυτού καθώς και η δυνατότητα της διαθεματικής προσέγγισής του,  κάνουν τα μέλη του σχολείου  να προσδοκούν και να αποσκοπούν στην ευαισθητοποίηση αλλά και εκπαίδευση  του προσωπικού και των μαθητών όσο και των οικείων τους αλλά και της κοινότητας για τα οφέλη των προσεγγίσεων αυτών.

Χρησιμοποιείται  η  μέθοδος της τριγωνοποίησης για την αξιολόγηση του έργου, στηριζόμενοι στην παρατήρηση, την ανατροφοδότηση και σε ερωτηματολόγια που απευθύνονται στους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.

Δημιουργήθηκαν παιχνίδια όπως παζλ, ψηφιακά παζλ, παιχνίδια μνήμης, ταυτίσεων, διαφορών – ομοιοτήτων, για την ενσωμάτωση του έργου  στη  μαθησιακή διαδικασία.

 Έτος 2021-2022 https://blogs.sch.gr/1eidkom/domi-programmata/2021-2022/quot-therapeytiki-ippasia-scholiko-programma-quot/drastiriotites/

Έτος 2022-2023 https://blogs.sch.gr/1eidkom/domi-programmata/kainotoma-programmata-2022-2023/2022-2023-quot-i-therapeytiki-ofelimotita-ton-zoon-sto-scholeio-quot/

Έτος 2023-2024  https://blogs.sch.gr/1eidkom/domi-programmata/programma-quot-ekpaideytikes-drastiriotites-me-ti-voitheia-skyloy-quot-animal-assisted-activities/

1η συνάντηση: https://blogs.sch.gr/1eidkom/domi-programmata/programma-quot-ekpaideytikes-drastiriotites-me-ti-voitheia-skyloy-quot-animal-assisted-activities/1i-synantisi/

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Ημερολόγιο

No event in the calendar

Ημερολόγιο

Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31