mainlogoYPAITH

logoOpt3 02  

 

Δικτυακή Εκπαιδευτική Πύλη 

E-twinning program: "TOIS (Technology Opens Internet to Science)"- Πρότυπο ΓΕΛ Ηρακλείου Κρήτης

received 903862491156509E-twinning program: "TOIS (Technology Opens Internet to Science)", Πρότυπο ΓΕΛ Ηρακλείου Κρήτης

Το έργο εκπονήθηκε το σχολικό έτος 2023-2024 με συνεργασία του Πρότυπο ΓΕΛ Ηρακλείου  Κρήτης, με το σχολείο IES Alpajés, της πόλης Aranjuez της Ισπανίας.

Το έργο είχε ως θέμα τη βιώσιμη διαχείριση του νερού, που αποτελεί πραγματικό πρόβλημα της σύγχρονης εποχής και συνδέεται με τον στόχο 6 της βιώσιμης ανάπτυξης (Καθαρό νερό και αποχέτευση). Η προσέγγιση ήταν διαθεματική και συνδύασε τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών με την Μηχανική- Ρομποτική.

Στόχος ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα προστασίας περιβάλλοντος και ταυτόχρονα η ανάπτυξη δεξιοτήτων πειραματισμού, προγραμματιστικής σκέψης και η καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων.

Τα δύο σχολεία ανέπτυξαν πρακτικές και δημιούργησαν υλικό που αναρτήθηκε στο έργο eTwinning. Οι μαθητές και οι καθηγητές και των δύο σχολείων εκπαιδεύτηκαν στον πειραματισμό στο εργαστήριο Φυσικών Επιστημών αλλά και στο πεδίο, στην εκτέλεση εικονικών πειραμάτων, στην χρήση προσομοιώσεων- αναπαραστάσεων, στην προγραμματιστική σκέψη, στη ρομποτική, στα αυτοματοποιημένα συστήματα και στην ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων.

Λέξεις κλειδιά: STEM, βιώσιμη ανάπτυξη, πειραματισμός, ρομποτική

Περιγραφή προγράμματος

Αρχικά οι μαθητές των δύο σχολείων πρότειναν λύσεις για τη βιώσιμη διαχείριση του νερού. Στη συνέχεια εφάρμοσαν τις προτεινόμενες λύσεις, εκτέλεσαν πειράματα, τα κατέγραψαν, αξιολόγησαν τα αποτελέσματά  τους, και το παραγόμενο υλικό (βίντεο, παρουσιάσεις) το ανάρτησαν στην ιστοσελίδα του προγράμματος. Το σχολείο της Ελλάδας σχεδίασε αυτοματοποιημένο σύστημα που λαμβάνει το νερό από τους νιπτήρες του σχολείου, εξετάζει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του - με χημικές αναλύσεις και χρήση αισθητήρων Arduino- και εφόσον αυτό κρίνετε κατάλληλο διοχετεύεται στο δίκτυο ποτίσματος του σχολικού κήπου. Οι μαθητές του σχολείου της Ισπανίας δημιούργησαν αυτοματοποιημένο σύστημα εξ΄ αποστάσεως παρακολούθησης της υγρασίας και της φωτεινότητας θερμοκηπίου (χρήση του IoT).

Ακολούθως, πραγματοποιήθηκαν δύο δια ζώσης συναντήσεις όπου κάθε σχολείο εκπαίδευσε τον εταίρο του στις πρακτικές που είχε εφαρμόσει.  Με αυτό τον τρόπο οι μαθητές και των δύο σχολείων εκπαιδεύτηκαν στις Φυσικές Επιστήμες και στη Μηχανική- Ρομποτική.  

Σύνδεσμος με σύντομη περιγραφή του έργου: εδώ

Σύνδεσμος με όλο το υλικό του προγράμματος: eTwinning


Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί: Κορακάκη Ελένη, Δασκαλάκη Αικατερίνη

Το έργο αυτό αποτελεί μέρος του Ευρωπαϊκού Προγράμματος  Erasmus ka1+, με τίτλο: “Πρακτικές Μάθησης και Διδασκαλίας" και κωδικό αριθμό "2022-1-EL01-KA122-SCH-000071341.  και εκπονήθηκε το σχολικό έτος 2023-2024 σε συνεργασία με το σχολείο IES Alpajés, της πόλης Aranjuez της Ισπανίας.

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Ημερολόγιο

No event in the calendar

Ημερολόγιο

Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31