Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Βέροιας συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν δύο ρομποτικά αγωνιστικά αυτοκίνητα. Η διδασκαλία αυτή έλαβε τη μορφή ενός διαγωνισμού ανάμεσα στις δύο ομάδες. Στόχοι αυτής ήταν οι μαθητές/τριες να επεκτείνουν τις γνώσεις τους πάνω στις χωρικές έννοιες. Επίσης, να αποκτήσουν αλγοριθμική σκέψη και να γνωρίσουν ένα νέο εργαλείο. Επιπρόσθετα, στόχος ήταν να συνεργαστούν για την επίτευξη ενός σκοπού.
Αρχικά, χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και ακολουθώντας τις οδηγίες δόμησης της εφαρμογής, προσπάθησαν συνεργατικά να κατασκευάσουν το ρομπότ. Το kit που χρησιμοποιήθηκε είναι το Lego we do 2.0. Οι ομάδες κατά τη σύνθεση του αγωνιστικού αυτοκίνητου, διαχειρίζονταν και συναρμολογούσαν υλικά, όπως τουβλάκια, αισθητήρες, μπαταρία, κ.ά.
Έπειτα, προγραμμάτισαν τον αλγόριθμο για τις κινήσεις που θα εκτελούσε το ρομπότ. Ο προγραμματισμός των κινήσεων έγινε μέσω της αντίστοιχης εφαρμογής στον υπολογιστή που είχε η κάθε ομάδα. Αφού ενημερώθηκαν οι μαθητές/τριες για την ερμηνεία των εντολών-κουμπιών, πειραματίστηκαν με αυτές. Έπειτα, συνεργατικά επέλεξαν αυτές που επιθυμούσαν και δοκίμασαν την αποτελεσματικότητά τους ως προς την λειτουργία και την κατεύθυνση.
Μόλις ολοκλήρωσαν τον προγραμματισμό για τη σωστή κίνηση και κατεύθυνση πορείας, οι μαθητές/τριες τοποθέτησαν τα ρομπότ παράλληλα το ένα στο άλλο, ώστε να «αγωνιστούν» μεταξύ τους. Τέλος, οι μαθητές/τριες συμπλήρωσαν ένα φύλλο αξιολόγησης γνώσεων και τους δόθηκε έπαινος συμμετοχής.
Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί: Καψάλη Ελένη (ΠΕ70), Λεονταρίδου Τραϊανή (ΠΕ70.50)