«ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΓΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΡΥΠΩΝ»
Το ΕΠΑΛ Διονύσου υλοποίησε το 2019 το πρότζεκτ "Έλεγχος Κίνησης με Αισθητήρα Υπερήχων", συμμετέχοντας στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό της WRO. H εργασία αυτή συμμετείχε στην εκδήλωση "Το ΕΠΑΛ δημιουργεί" που έγινε στο σταθμό μετρό του Συντάγματος. Επιπλέον, το πρότζεκτ παρουσιάστηκε στην Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, όπου έγινε μία πολύ γόνιμη συζήτηση. Το έργο συμμετείχε επίσης και στο 7ο Παναρσακειακό Συνέδριο.
Δείτε εδώ την παρουσίαση στην Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής.
Κλιματική Αλλαγή – Αίτια
-Η κλιματική αλλαγή θεωρείται από τους περισσότερους επιστήμονες ως μία απειλητική πραγματικότητα.
-Η μέση θερμοκρασία της Γης ανεβαίνει.
-Οι παγετώνες λιώνουν.
-Ακραία καιρικά φαινόμενα (πλημμύρες, ισχυροί τυφώνες, πολικές δίνες κλπ) εμφανίζονται σε διάφορα σημεία του πλανήτη.
-Αλλού εμφανίζεται ξηρασία, ερημοποίηση και ανεξέλεγκτες δασικές πυρκαγιές.
-Οι περισσότεροι επιστήμονες συμφωνούν ότι τα αίτια είναι και ανθρωπογενή.
- Ένα από τα αίτια είναι οι εκπομπές αέριων ρύπων από τα αυτοκίνητα (CO2 κλπ)
Κατανάλωση καυσίμου
-Είναι γνωστό ότι η κατανάλωση καυσίμου από το αυτοκίνητο στον κύκλο εντός πόλης είναι πάντα μεγαλύτερη από εκείνον εκτός πόλης.
Κατανάλωση εντός και εκτός πόλης
-Η κατανάλωση εντός πόλης είναι μεγαλύτερη, επειδή υπάρχουν περισσότερες στάσεις, λόγω κίνησης ή φαναριών.
-Συχνά οι στάσεις σε φωτεινούς σηματοδότες είναι εντελώς αναίτιες.
-Παράδειγμα, όπου μη πολυσύχναστα στενά διασταυρώνονται με λεωφόρους.
Έλεγχος Κίνησης Σήμερα
- Στους Ελληνικούς δρόμους, κατά κανόνα, ο έλεγχος γίνεται με χρονοδιακόπτες, ανεξαρτήτως κίνησης.
-Σε μη πολυσύχναστα στενά που διασταυρώνονται με λεωφόρους, η κίνηση στη λεωφόρο διακόπτεται συχνά χωρίς καν να υπάρχει αυτοκίνητο στο στενό.
-Αυτό αυξάνει άσκοπα την κατανάλωση καυσίμου.
-Επιτείνει τη φθορά του αυτοκινήτου.
-Αυξάνει το χρόνο που διαρκεί το ταξίδι.
- Προκαλεί αύξηση της κίνησης στους δρόμους.
-Αυξάνει τα έξοδα για αγορά καυσίμου.
-Προσθέτει ρύπους που συμβάλλουν στην κλιματική αλλαγή
Έλεγχος με αισθητήρα Υπερήχων
-Τοποθετείται αισθητήρας υπερήχων στο στενό.
-Η κίνηση στη λεωφόρο διακόπτεται μόνο αν εντοπιστεί αυτοκίνητο στο στενό.
- Αν ο σηματοδότης του στενού πάει να μεταβεί σε κίτρινο και εντοπιστεί αυτοκίνητο στο στενό, δίνεται για μία φορά ανά κύκλο λίγος επιπλέον χρόνος στο πράσινο, ώστε να μην επαναληφθεί ο κύκλος για ένα αυτοκίνητο, δεδομένου ότι το στενό δεν είναι πολυσύχναστο.
-Μετά την ολοκλήρωση του κύκλου, μεσολαβεί ικανό χρονικό διάστημα ως τον επόμενο, αν φυσικά εντοπιστεί νέο αυτοκίνητο στο στενό.
-Ο Έλεγχος γίνεται με το ρομπότ EV3 της LEGO.
- Με την παρέμβαση αυτή οι αναίτιες στάσεις μειώνονται, επομένως και η εκπομπή ρύπων, η κατανάλωση καυσίμου, η φθορά του αυτοκινήτου και η κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Συμμετέχοντες μαθητές B’ Λυκείου, 1ο ΕΠΑΛ Διονύσου «ΖΗΝΩΝ» : Αντώνιος Κουράκλης, Γεώργιος Παυλιώτης, Αλέξανδρος Πετρίδης, Γεώργιος Σακκέτος, Ταξιάρχης-Νικόλαος Σκινδήλιας, Στυλιανός Σκορδάς, Ιωάννης Σπανός, Δημήτριος Στεφανίδης
Υπεύθυνοι Καθηγητές: Παύλος Κουτρουμπάς (Πληροφορικός), Γεώργιος Βενιέρης (Μηχανολόγος)
ΠΗΓΕΣ
- https://www.eea.europa.eu/el/themes/climate
- https://ec.europa.eu/clima/change/causes_el
- http://ev3lessons.com/el/Lessons.html?tab=advanced
- http://users.ntua.gr/vgiakms/pdf/ERTC_site.pdf
- http://www.opel.gr/tools/wltp-drivingcyle-fuelconsumption.htm
- http://patt.gov.gr/site/index.php?option=com_content&view=article&id=4874:2012-06-21-11-02-51&catid=448&Itemid=319
- http://nemertes.lis.upatras.gr/jspui/bitstream/10889/10251/2/MSc_thesis_Koukounaris.pdf