Την σχολική χρονιά (2022-2023), το 3ο γυμνάσιο Ξάνθης πήρε μέρος στο πρόγραμμα «Κυκλική Οικονομία στην πράξη» που συντονίζει και υλοποιεί η SciCo (Science – Communication). Συγκεκριμένα, το σχολείο επιλέχθηκε μαζί με άλλα εννέα σχολεία από όλη την Ελλάδα και το πρόγραμμα ξεκίνησε να υλοποιείται από ένα τμήμα του σχολείου, με την καθοδήγηση των υπευθύνων καθηγητών.
Οι μαθητές μπήκαν στη διαδικασία να γνωρίσουν τις έννοιες της κυκλικής οικονομίας και εν συνεχεία να δημιουργήσουν μια εικονική εταιρεία με πραγματικό προϊόν, το οποίο στηρίζεται στην ανταλλαγή, εκμίσθωση, επαναχρησιμοποίηση, επισκευή, ανακαίνιση και ανακύκλωση υπαρχόντων υλικών.
Οι μαθητές του σχολείου επέλεξαν τη φετινή χρονιά την χρήση παλιών υφασμάτων και παραγωγή ενός καινούριου προϊόντος, μέσω της «εταιρείας» τους. Εν συνεχεία ακολούθησε η επιλογή ονόματος, logo, διαφημιστικού και παρουσίασης της εταιρείας, ώστε να γνωστοποιήσουν και να προωθήσουν την παραγωγή τους. Επιπρόσθετα, μέσω του 3d-printer του σχολείου δημιουργήθηκαν οι ετικέτες της εταιρείας, οι οποίες συνόδευαν το προϊόν.
Στα πλαίσια του προγράμματος οι μαθητές ξεκίνησαν αρχικά με δράσεις σχετικές με ανακύκλωση και οικολογία και συνέχισαν με την διαδικασία της παραγωγής, κατασκευής και ολοκλήρωσης ενός τελικού προϊόντος. Με την βοήθεια των καθηγητών που συντόνιζαν τα μαθήματα, οι μαθητές πειραματίστηκαν, συνεργάστηκαν, δημιούργησαν μια πραγματική γραμμή παραγωγής και κατέληξαν στο προϊόν το οποίο βελτίωσαν και παρουσίασαν τόσο στο σχολείο όσο και στις γιορτές νεολαίας που οργανώθηκαν από το κέντρο πολιτισμού του δήμου Ξάνθης.
Συγκεκριμένα, από παλιά υφάσματα που κόπηκαν και μεταποιήθηκαν, κατασκευάστηκαν μαξιλαράκια-καρδούλες, με γέμιση κοκοφοίνικα. Επιπροσθέτως, με το ύφασμα που περίσσεψε, κατασκευάστηκαν τσάντες πολλαπλών χρήσεων, πορτοφολάκια και μαξιλαράκια για καρφίτσες.
Η δράση είχε μεγάλη ανταπόκριση από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, καθώς έθετε τους μαθητές σε διαδικασία συνεργασίας, περιβαλλοντικής συνείδησης, φιλοσοφία ανακύκλωσης-μεταποίησης και προσαρμογής σε σύγχρονες μεθόδους κατασκευής και δημιουργίας. Επιπροσθέτως, έγιναν γνώστες της δημιουργίας, λειτουργίας και μιας απλής γραμμής παραγωγής ενός προϊόντος, από τη συγκέντρωση πρώτων υλών μέχρι τη διαφήμιση και προώθησή του.
Δείτε εδώ περισσότερες φωτογραφίες.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Χαβατζανίδου Κυριακή