Το παρακάτω διδακτικό σενάριο μαθήματος, εκπονήθηκε το σχολικό έτος 2020-21 στα πλαίσια του προγράμματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων που εντάχθηκαν πιλοτικά στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα των Πειραματικών σχολείων. Το πρόγραμμα του ΙΕΠ για τα εργαστήρια δεξιοτήτων περιλαμβάνει 4 θεματικούς άξονες, ένας εκ των οποίων έχει ως τίτλο «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία (Χτίσε νέες ιδέες, δώσε νέες λύσεις). Η εκπαιδευτική ρομποτική και το Steam εντάσσεται σε αυτόν τον άξονα, ως υποθεματική. Σκοπός της ενασχόλησης των μαθητών με αυτήν είναι να καταπιαστούν με θέματα που αφορούν την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική, την τεχνολογία και να κατανοήσουν τα βασικά χαρακτηριστικά της μάθησης μέσα από τον προβληματισμό. Επίσης, οι μαθητές μπορούν να σχεδιάζουν προγράμματα και να εξασκούνται στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης και στην επίλυση προβλημάτων. Ως αφορμή της υλοποίησης των παρόντων εργαστηρίων, αποτέλεσε η πρόσφατη προσεδάφιση του Rover Perseverance στον Άρη. Οι μαθητές (Ε’Δημοτικού), έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το γεγονός αυτό, το οποίο και συνέπεσε χρονικά με τη διδασκαλία της Ενότητας «Μυστήρια-Επιστημονική Φαντασία» της Γλώσσας Ε’Δημοτικού. Στη συγκεκριμένη ενότητα της Γλώσσας αναφέρεται η προσπάθεια για ανακάλυψη πλανητών που θα μπορούσαν δυνητικά στο μέλλον να αποικηθούν από τους ανθρώπους και οι προϋποθέσεις που θα έκαναν κάτι τέτοιο εφικτό.
Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε το επισυναπτόμενο αρχείο.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός : Τσαμπίκα Αργυρού – 2ο Π.Δ.Σ Ρόδου