Οι εφαρμογές που υπάρχουν για την περιποίηση φυτών ειδοποιούν ότι τα φυτά χρειάζονται πότισμα με βάση έναν αρχικό προγραμματισμό.
Στο έργο αυτό τα φυτά ειδοποιούν όταν χρειάζονται νερό. Αν είναι ποτισμένα η εφαρμογή εμφανίζει εικόνες υγιών φυτών ενώ για αυτά που χρειάζονται νερό εμφανίζονται εικόνες φυτών που έχουν ξεραθεί, παρακινώντας για το πότισμά τους.
Χρησιμοποιούνται δύο φυτά, με έναν αισθητήρα υγρασίας εδάφους για το καθένα. Οι αισθητήρες συνδέονται με ένα Arduino. Η εφαρμογή διαβάζει τις τιμές των αισθητήρων και ανάλογα, για κάθε τιμή εμφανίζει την εικόνα ενός πράσινου ή ξερού φυτού.
Χρησιμοποιήθηκε το λογισμικό Tinkercad στο διαδίκτυο για να δημιουργηθεί ο κώδικας για το arduino, σε περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού. Επιπλέον, δημιουργήθηκε μια εφαρμογή στο processing που διαβάζει τις τιμές της υγρασίας που στέλνει η εφαρμογή του arduino και στη συνέχεια εμφανίζει, ανάλογα, εικόνες ξερών ή πράσινων φυτών. Δείτε το βίντεο από την χρήση της εφαρμογής.
Το έργο δημιουργήθηκε από μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του 8ου Δημοτικού σχολείου Παλαιού Φαλήρου για τη συμμετοχή στον Πανελλήνιο διαγωνισμό ανοιχτών τεχνολογιών στην εκπαίδευση.
Δείτε την παρουσίαση της εργασίας.
Μαθητές που συμμετείχαν: Ζαφείρης Λιαλιάρης, Παναγιώτης Τσακίρης
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Θεοδώρα Θεοδωρίδου