Η δράση πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της Europe Code Week
Στόχοι:
- -Να μάθουν βασικά στοιχεία της ρομποτικής και του προγραμματισμού.
- -Να μπορούν να προγραμματίζουν και να σχεδιάζουν μέσω κώδικα
- -Να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη ώστε να μπορούν να επιλύουν προβλήματα με έναν διασκεδαστικό τρόπο.
- -Να μάθουν να εκτελούν εντολές και να προσανατολίζονται στο χώρο
- -Να μάθουν τα χρώματα και πως προκύπτουν από τα τρία βασικά
- -Να πειραματιστούν με διάφορες τεχνικές και υλικά.
- -Να δημιουργούν και να χρησιμοποιούν ποικίλες αποχρώσεις με αναμίξεις των κατάλληλων χρωμάτων.
- -Να εκφράζονται δημιουργικά μέσα από δραστηριότητες σχετικές με το θέμα
Υλικά: δραστηριότητα Unplugged
Ηλικία: Παιδιά Νηπιαγωγείου
Περιγραφή δραστηριότητας:
Με αφορμή το βιβλίο της Ζαραμπούκα: «Τα μαγικά χρώματα» μαθαίνουμε πως προκύπτουν τα συμπληρωματικά χρώματα από τα τρία βασικά (κόκκινο, κίτρινο, μπλε) και τα δυο ουδέτερα (άσπρο, μαύρο).
Τα παιδιά πειραματίζονται στις μείξεις χρωμάτων με χρώματα ζαχαροπλαστικής και κύβους ζάχαρης …
Ακολουθεί η δραστηριότητα ρομποτικής: Βασικός στόχος να μάθουν βασικές εντολές προγραμματισμού. Μπροστά, πίσω, στρίβω αριστερά, στρίβω δεξιά Οι μαθητές μέσω αυτής της δραστηριότητας καλούνται να βοηθήσουν τον κ. Dot, να συλλέξει τα 2 πρωτεύοντα χρώματα και το δευτερεύον που προκύπτει από αυτά . Αξιοποιείται το επιδαπέδιο (πλέγμα) της αυλής. Τα παιδιά χωρίζονται σε μικρές ομάδες των πέντε. Ένας από την ομάδα, αποφασίζει για την αρχή και το τέλος της πίστας & κρύβει τα πρωτεύοντα χρώματα και το δευτερεύον που προκύπτει από αυτά. Δυο συναποφασίζουν και σχεδιάζουν την διαδρομή για το παιδί- Ρομπότ, κ. Dot. Ένας αναλαμβάνει να “διαβάσει” τις κάρτες και προγραμματίζει το παιδί-ρομπότ δίνοντας του προφορικά οδηγίες για να μαζέψει τα πρωτεύοντα χρώματα και το δευτερεύον που προκύπτει από αυτά και να πετύχει τη μίξη των πρωτευόντων χρωμάτων.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παπαευθυμίου Αικατερίνη
Ενδεικτικές φωτογραφίες ή βίντεο
https://www.youtube.com/watch?v=01kgsNvrhdU
http://paixnidokamomataa.blogspot.com/2020/10/codeweek-10-25-2020.html