Ο βασικός σκοπός του προγράμματος είναι να ενισχύσει το ενδιαφέρον των μαθητών της Α' Τάξης για τη φύση και το περιβάλλον, να παρέχει στα παιδιά τη δυνατότητα να σκέφτονται και να λειτουργούν ως συνειδητοί πολίτες και να τα βοηθήσει να κατανοήσουν την αλληλεπίδρασή τους με το περιβάλλον. Παράλληλα οι μαθητές διαπιστώνουν πώς καλλιεργείται η τροφή και μακροπρόθεσμα υιοθετούν έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Αντιλαμβάνονται τη σπουδαιότητα του νερού και της ηλιακής ενέργειας, ως πολύτιμα στοιχεία για την ανάπτυξη των φυτών. Αρχικά, ο δάσκαλος και οι μαθητές διάβασαν το βιβλίο ο «Τζακ και η φασολιά» και έπειτα βγήκαν στην αυλή του σχολείου και παρατήρησαν τα ελαιόδεντρα και τα υπόλοιπα δέντρα. Συζήτησαν για το χρώμα τους, τα φύλλα τους και τη σημασία του ποτίσματος και του ήλιου. Τις επόμενες μέρες ξεκίνησαν οι κατασκευές τους. Έσπειραν μικρά φυτά σε γλαστράκια και ο κάθε μαθητής ανέλαβε να φροντίζει το φυτό του. Κατασκεύασαν λαβύρινθους με κουτιά παπουτσιών και αρωματικά σουπλά με φύλλα. Επίσης, έφτιαξαν με πλαστελίνη και οδοντογλυφίδες το μόριο του νερού. Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τη φύση και αντιλήφθηκαν τη σημασία των φυτών για την ανθρώπινη ζωή.
(Yπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Αντεδάκη Ευαγγελία)
Το έργο εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Eramsus+ ΚΑ2019 "STEM CULTURE of 21st Century” που διοργανώνει το Δημοτικό Σχολείο Νέας Καρυάς και του Erasmus+ «Reflecting 4 Change» που διοργανώνει το ΙΕΠ. Πρόκειται για ένα poject στο οποίο συμμετείχαν διάφορες τάξεις τους σχολείου. Το project αποτελείται από ένα σύνολο δράσεων που υλοποίησαν η μαθητές κατά της "φοίτησή" τους στο "Nea Karya Science Lab Academy" του σχολείου. Κάθε εκπαιδευτικός επέλεξε μία θεματολογία και δράσεις ανάλογες με τις δυνατότητες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών. Κατά την ολοκλήρωση του project όλοι οι μαθητές που "φοίτησαν" στην εν λόγω "Ακαδημία" πήραν την αντίστοιχη βεβαίωση "φοίτησης".
Συντονίστρια έργου: Καψάλη Δέσποινα