Τα παιδιά του σχολείου προκειμένου να δώσουν το δικό τους περιβαλλοντικό μήνυμα «Ας κάνουμε το περιβάλλον δική μας υπόθεση και ας αλλάξουμε συμπεριφορές για έναν κόσμο όμορφο και καθαρό!!!» υλοποίησαν πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με σκοπό οι μαθητές να γνωρίσουν τις έννοιες-όρους που συνδέονται άμεσα με το περιβάλλον σε σχέση με τη χρήση ενέργειας ώστε να γίνουν «ενεργειακά εγγράμματοι».
Με βάση τη στοχευόμενη μεθοδολογία υλοποίησης οι στόχοι που επιτεύχθηκαν στο κομμάτι της προσομοίωσης ήταν η απόκτηση θετικών στάσεων ως προς την ανάγκη εξοικονόμησης ενέργειας και η γνωστοποίηση εισαγωγικών εννοιών για το σχεδιασμό, την κατασκευή και τον προγραμματισμό ενός αυτοματοποιημένου οχήματος και την κατασκευή ενός ηλιακού πάνελ για τη μελέτη του φωτοβολταϊκού φαινομένου.
Το σενάριο… Κατασκευάστηκε ένα φωτοβολταϊκό πάρκο στο οποίο ένα ρομποτικό όχημα μεταβαίνει στο χώρο του πάρκου για έλεγχο.
Χρησιμοποιήθηκαν:
- Μία πίστα διαστάσεων 2.4 μ. Χ 1.5 μ. στην οποία σχεδιάστηκε με μαύρη ταινία ο δρόμος προς το πάρκο.
- Ένα ηλιακό πάνελ το οποίο προσομοιώνει ένα φωτοβολταϊκό πάρκο.
- Δύο Led τα οποία αναπαριστούν τα σπίτια που τροφοδοτούνται με ηλεκτρικό ρεύμα πράσινης ενέργειας.
- Ένα όχημα (basic rover της lego) με δύο αισθητήρες χρώματος, έναν για να ακολουθεί τη μαύρη γραμμή ( ο δρόμος προς το πάρκο) και το δεύτερο για να ανιχνεύει και να σταματάει στη στάση του πάρκου.
Για το βίντεο του STEM έργου πατήστε εδώ:
ΕΡΓΟ STEAM 3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ - YouTube
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός προγράμματος: Σπέρκου Άννα (ΠΕ86)