Το καινοτόμο πρόγραμμα εφαρμόστηκε το σχολικό έτος 2023-2024 με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Στ’ Τάξης του 1ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, και περιλαμβάνει την εφαρμογή μαθησιακών σεναρίων κατά τα οποία τα παιδιά κλήθηκαν να δημιουργήσουν συνεργατικά ψηφιακές ιστορίες. Απώτερος σκοπός ήταν η δημιουργία κινήτρων για ενεργή εμπλοκή στη μαθησιακή διαδικασία με κεντρικό ζητούμενο την προσαρμογή της γλωσσικής διδασκαλίας στη νέα τεχνολογική και κειμενική πραγματικότητα.
Συγκεκριμένα, με αφετηρία τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων του κύκλου «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ», οι ομάδες αφηγήθηκαν την εμπειρία τους στο πρόγραμμα mentoring που εφαρμόζεται στο σχολείο με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Α’ και Στ’ Τάξης, περιγράφοντας τον τρόπο με τον οποίο δημιούργησαν δεσμούς με τα φιλαράκια τους από την Α’ Τάξη. Στο πλαίσιο του κύκλου «Δημιουργώ και Καινοτομώ», οι ψηφιακές αφηγήσεις παρουσιάζουν την ιστορία μιας εφεύρεσης και πως αυτή άλλαξε τον τρόπο ζωής μας και εξελίχθηκε σε πρωτοποριακή ιδέα.
Για την παραγωγή των ψηφιακών αφηγήσεων, χρησιμοποιήθηκαν κοινόχρηστα έγγραφα Google και η εφαρμογή Canva. Οι ομάδες δημιούργησαν τις δικές τους εικόνες για τις ιστορίες χρησιμοποιώντας εφαρμογές Τεχνικής Νοημοσύνης και εξασκώντας το prompt engineering με την εισαγωγή εκφράσεων οι οποίες αποδίδουν συνοπτικά το νόημα ή τα νοήματα των κειμένων τους.
Η ψηφιακή αφήγηση προσέδωσε αυθεντικότητα στην εκμάθηση της ξένης γλώσσας, καθώς ευνόησε τη σύνδεση του θέματος των Εργαστηρίων με τα βιώματα και τις εμπειρίες των μαθητών και των μαθητριών, και τροφοδότησε τον ερμηνευτικό διάλογο και τον προβληματισμό σε επίπεδο τάξης. Παράλληλα με την ενίσχυση της γλωσσομάθειας, οι μαθητές και οι μαθήτριες αξιοποίησαν κατάλληλους σημειωτικούς πόρους, για τον εμπλουτισμό της ιστορίας, τη δημιουργία ατμόσφαιρας και την ενίσχυση της κατανόησης για τους ακροατές με χαμηλή γλωσσική ετοιμότητα.