Το πρόγραμμα «Εμείς, οι «Άλλοι» και η Τέχνη» αποτελεί πολιτιστικό, αλλά συνάμα και πρόγραμμα αγωγής υγείας καθώς έχει 2 βασικούς άξονες: την τέχνη και τη διαφορετικότητα.
Σκοπός του προγράμματος ήταν -κατά τα πρότυπα του “ενεργού πολίτη”- να αναπτύξουν οι μαθητές/τριες κριτική σκέψη και στάση απέναντι στη διαφορετικότητα και να αντιληφθούν ότι η Τέχνη είναι ένα εργαλείο για την αποδοχή του «άλλου», να δημιουργήσουν σχέσεις αυτοεκτίμησης, ισοτιμίας και αλληλοσεβασμού στο σχολικό και κοινωνικό τους περιβάλλον.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, οι μαθητές και μαθήτριες δούλεψαν ομαδικά κυρίως έργα με θέμα τη διαφορετικότητα και τα ανθρώπινα δικαιώματα στο μάθημα των Εικαστικών, συγκρότησαν χορωδία και μελέτησαν σχετικά τραγούδια στο μάθημα της Μουσικής, παρακολούθησαν βίντεο, διάβασαν λογοτεχνικά κείμενα και διεξήγαγαν εργαστήρια σχετικά με τη διαφορετικότητα στα μαθήματα της Γλώσσας, της Κ.Π.Α. και των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, διδάχθηκαν ανάλογο λεξιλόγιο στο μάθημα των Αγγλικών. Ακόμα, δημιούργησαν ηλεκτρονικά παζλ και συννεφόλεξα στο μάθημα της Πληροφορικής και συνεργάστηκαν με τους μαθητές/τριες του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου «Πόρτα Ανοιχτή» για την εκπόνηση κοινών εικαστικών και μουσικών δρώμενων.
Μέσα από τις προαναφερόμενες δράσεις οι μαθητές/τριες κατάφεραν, με βιωματικό τρόπο, να άρουν στερεότυπες απόψεις και έμαθαν να αποδέχονται τους διαφορετικούς, τους «Άλλους». Κι όταν τα παιδιά μας υιοθετούν τέτοιες στάσεις και συμπεριφορές όλοι μπορούμε να ελπίζουμε σε έναν καλύτερο και δικαιότερο κόσμο!
Στο ηλεκτρονικό βιβλίο εδώ μπορείτε να δείτε όλες τις δράσεις του προγράμματος:
Στο βίντεο εδώ μπορείτε να δείτε όλα τα έργα που φιλοτέχνησαν οι μαθητές/τριες και στιγμιότυπα από τη δημιουργία τους
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Αθανασία Μπαλούτογλου, εκπαιδευτικός Εικαστικών