Με αφόρμηση το Μάθημα της Ιλιάδας οι μαθητές και μαθήτριες του Β1 του 2ου Πρότυπου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης με την επίβλεψη και τον Βσυντονισμό της Φιλολόγου κας Αναστασίας Τσώνη, έγραψαν με τον δικό τους τρόπο εκ νέου σε μορφή διαλόγου το περιεχόμενο της Ομήρου Ιλιάδας. Στη συνέχεια μοίρασαν ρόλους τους οποίους ανέβασαν σε θεατρική παράσταση. Οι ίδιοι οι μαθητές και οι μαθήτριες χωρισμένοι σε ομάδες έψαξαν στο διαδίκτυο και σε βιβλία να βρουν στολές-ενδυμασίες κατάλληλες για τον ρόλο τους, τις οποίες αφού σχεδίασαν ηλεκτρονικά με προγράμματα σχεδίασης, τις κατασκεύασαν. Επίσης επέλεξαν μουσικά κομμάτια που θα συνόδευαν τις επιμέρους θεατρικές σκηνές. Στο επόμενο
βήμα παρουσίασαν το έργο τους σε δύο παραστάσεις, μία στους καθηγητές και όλους τους συμμαθητές του σχολείου τους και μία στους γονείς και σε επίσημους καλεσμένους ως ένα άνοιγμα του σχολείου στην ευρύτερη κοινωνία. Στη διάρκεια του έργου τραβήχτηκαν φωτογραφίες τόσες όσες χρειαζόταν ώστε να αποτυπωθεί η σειρά του έργου.
Η καινοτομία της παράστασης ξεκινά από το σημείο που οι μαθητές εξασκώντας την αφαιρετική τους ικανότητα, με κρίση και ιδιαίτερη προσοχή προσπάθησαν να συμπληρώσουν στις φωτογραφίες αποσπάσματα της στιχομυθίας με τέτοιον τρόπο ώστε να ξετυλιχθεί ψηφιακά η ιστορία. Σε αυτή την προσπάθεια να συμπληρώσουμε και την προσεκτική επιλογή της μουσικής επένδυσης που δίνει την εικόνα ενός πολυτροπικού κειμένου περίτεχνα δουλεμένου. Το όλο προϊόν έγινε με καταμερισμό εργασίας σε όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές-μαθήτριες, οι οποίοι/ες δούλεψαν ομαδικά, αλληλεπίδρασαν, αντάλλαξαν ιδέες και σκέψεις, απέκτησαν γνώσεις, ενίσχυσαν τη φαντασία τους, αύξησαν τις ψηφιακές τους δεξιότητες, εκτέθηκαν στο κοινό με αποτέλεσμα να αποβάλλουν το άγχος τους και να βιώσουν ρόλους που είτε ταίριαζαν στην προσωπικότητά τους ή όχι και γενικά κοινωνικοποιήθηκαν.
Δείτε εδώ το σχετικό βίντεο.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Αναστασία Τσώνη