ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Είμαστε οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ά Τάξης του 17ου Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου και με αυτό το κείμενο θα προσπαθήσουμε να περιγράψουμε πώς δημιουργήσαμε το πρώτο εικονογραφημένο ψηφιακό βιβλίο μας που έχει τίτλο «Το μεγάλο λάθος της Ελένης» στα πλαίσια υλοποίησης του καινοτόμου εκπαιδευτικού προγράμματος «Αξιοποίηση της Ψηφιακής Αφήγησης, της Παιχνιδοποίησης και της Ψηφιακής Εικαστικής Έκφρασης στα πλαίσια δημιουργίας μιας σύγχρονης Ψηφιακής Βιβλιοθήκης».
Αρχικά, επισκεφθήκαμε τη Σχολική Βιβλιοθήκη, γνωρίσαμε τον όμορφο και φιλόξενο χώρο της και εξοικειωθήκαμε με τις μεθόδους οργάνωσης και λειτουργίας μιας σύγχρονης δανειστικής σχολικής Βιβλιοθήκης. Ήρθαμε σε επαφή με πολλά λογοτεχνικά βιβλία και μάθαμε να επεξεργαζόμαστε με τις πέντε μας αισθήσεις τα στοιχεία της υλικότητας ενός βιβλίου. Φτιάξαμε κάρτες δανεισμού βιβλίων γιατί είμαστε υπεύθυνοι «δανειολήπτες» και συμπληρώσαμε φυλλάδια δημιουργικής γραφής και επεξεργασίας των βιβλίων που δανειστήκαμε.
Αγαπήσαμε τη φιλαναγνωσία, για αυτό και αποφασίσαμε να πάρουμε μέρος στον 12ο Πανελλαδικό Μαραθώνιο Ανάγνωσης για το Δημοτικό από τις εκδόσεις Μεταίχμιο. Αξιοποιήσαμε ψηφιακά εργαλεία και λογισμικά ανοιχτού τύπου αξιοποιώντας τον διαδραστικό βιντεοπροβολέα που υπάρχει στην τάξη μας και την αίθουσα των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών του σχολείου. Αφού δημιουργήσαμε τα δικά μας μικρά αυτοσχέδια βιβλία, τολμήσαμε να επιχειρήσουμε τη συγγραφή μιας δικής μας διαφορετικής παραμυθοσαλάτας, που διαπραγματεύεται ένα επίκαιρο ζήτημα σύγχρονης διάστασης. Χωριστήκαμε σε τέσσερις ομάδες και δουλέψαμε ομαδοσυνεργατικά. Η πρώτη ομάδα επέλεξε τον/την ήρωα/ίδα που ήθελε να δημιουργήσει, η δεύτερη ανέπτυξε και παρουσίασε το πρόβλημα που θα αντιμετώπιζε αυτός/ή, η τρίτη ομάδα καθόρισε το χωροχρονικό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα εξελίσσονταν τα γεγονότα και η τέταρτη ομάδα καθόρισε την πράξη της επίλυσης του προβλήματος του/της ήρωα/ίδας. Στη συνέχεια, φτιάξαμε τη μακέτα σχεδίασης και συγγραφής της παραμυθοσαλάτας μας και αφού ολοκληρώσαμε την ψηφιακή συγγραφή και εικονογράφησή της, την παρουσιάσαμε στους/στις υπόλοιπους/ες μαθητές/τριες του σχολείου σε τρισδιάστατη μορφή από ανακυκλώσιμα υλικά.
Τέλος, με τη βοήθεια ενός ψηφιακού εργαλείου Web2.0 δημιουργήσαμε το εικονογραφημένο ηλεκτρονικό βιβλίο μας και το παρουσιάζουμε εδώ!
Επισυνάπτουμε επίσης και τα στάδια υλοποίησης του καινοτόμου εκπαιδευτικού μας προγράμματός εδώ!
Για περισσότερες λεπτομέρειες δέιτε εδώ.