Σε απάντηση του ανωτέρω (β) σχετικού και έχοντας υπόψη το με αρ. πρωτ. 6/02-02-2023 Απόσπασμα Πρακτικού του Ι.Ε.Π. σας ενημερώνουμε ότι το αίτημά σας για υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος με τίτλο: «Ο κρυμμένος θησαυρός των επιστημονικών ανακαλύψεων, ένα ταξίδι μέσα από το Google Earth», το οποίο απευθύνεται σε μαθητές/-ήτριες των Γ’-Στ’ τάξεων του Δημοτικού Σχολείου και των Α’-Β’ τάξεων του Γυμνασίου, όλων των σχολικών μονάδων Γενικής Εκπαίδευσης της χώρας και των ελληνικών σχολείων του εξωτερικού, για το σχολικό έτος 2022-2023 απορρίπτεται.
Συγκεκριμένα στην εισήγησή του το Ι.Ε.Π. αναφέρει τα εξής: «[…]α. δεν περιγράφονται τα μέρη της ιστορίας της Ευρώπης που θα συζητηθούν καθώς και ποια επιτεύγματα των επιστημών επέφεραν πρόοδο στην ανθρώπινη ιστορία, β. δεν εξηγείται επαρκώς με ποιον τρόπο η διάδραση με τον χάρτη του google earth θα οδηγήσει στην ανακάλυψη της γνώσης, γ. το επίπεδο δυσκολίας των γρίφων, σύμφωνα με το υλικό που έχει επισυναφθεί, είναι κατάλληλο μόνο για μαθητές/τριες Δημοτικού και όχι Γυμνασίου, δ. δεν περιγράφεται ο τρόπος με τον οποίο οι μαθητές/-ήτριες εισάγουν γεωδεδομένα προκειμένου να λάβουν μέρος στο παιχνίδι του θησαυρού (επισυνάπτεται μόνο γενικό εγχειρίδιο χρήσης του google earth), ε. στο έντυπο A2 αναγράφεται ότι «οι συντονιστές του προγράμματος φροντίζουν, ανάλογα με την τάξη στην οποία κάθε φορά θα εφαρμοστεί, να διαμορφώνουν κατάλληλα το περιεχόμενο των γρίφων, ώστε να ανταποκρίνεται στο γνωστικό επίπεδο των μαθητών». Ωστόσο, σε κανένα σημείο δεν αποτυπώνεται ο τρόπος/μέθοδος που ακολουθούν οι συντονιστές προκειμένου να προσαρμόσουν τους γρίφους κατάλληλα ούτε αναπτύσσεται κάποιο συναφές παράδειγμα, στ. στο έντυπο A2 αναφέρεται ότι: «Στον χάρτη εντάσσεται ποικίλων μορφών υλικό, με εικόνες, βίντεο, ψηφιακό και απτό διδακτικό υλικό, ώστε να καλυφθούν οι διαφορετικές ανάγκες των μαθητών για μάθηση, με τρόπο πιο πρόσφορο για κάθε μαθητή». Ωστόσο δεν έχει επισυναφθεί το ψηφιακό υλικό (εικόνες, βίντεο) ώστε να ελεγχθεί ως προς την παιδαγωγική του καταλληλότητα, ζ. από το επισυναπτόμενο αρχείο γρίφων δεν προκύπτει – όπως επικαλούνται οι διοργανωτές – σύνδεση με την Ιστορία όπως διδάσκεται στα σχολεία αλλά με εφευρέσεις/ανακαλύψεις και συνεπώς δεν συνδέεται με τους στόχους που θέτουν οι δημιουργοί του προγράμματος και η. οι υπεύθυνοι υλοποίησης του προγράμματος είναι δύο (2). Στο βιογραφικό του κ. Δήμου δεν αναγράφονται τα πανεπιστήμια απ’ όπου έχει λάβει τους σχετικούς ακαδημαϊκούς τίτλους. Στο βιογραφικό της κ. Παπαναγιώτου φαίνεται ότι είναι φοιτήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ και συνεπώς δεν έχει διδακτική εμπειρία. Επιπρόσθετα, δεν είναι φανερή η συνάφεια των σπουδών της με το αντικείμενο της γεωπληροφορικής.»