Υλικό Εκπαιδευτικών (788)

Στη συλλογή αυτή έχει συγκεντρωθεί το υλικό που έχουν καταθέσει εκπαιδευτικοί κατά το χρονικό διάστημα 2006 έως Ιανουάριο 2015.

Έπειτα, η υπηρεσία κατάθεσης εκπαιδευτικού υλικού της Δικτυακής Εκπαιδευτικής Πύλης edu-gate.minedu.gov.gr αντικαθίσταται από το αποθετήριο «Φωτόδεντρο/e-yliko χρηστών», σύμφωνα με την εγκύκλιο υπ. αριθμ. 131377/Γ2/19-08-2014 και την έναρξη λειτουργίας της αντίστοιχης υπηρεσίας.

Το «Φωτόδεντρο/e-yliko χρηστών» είναι διαθέσιμο στη διεύθυνση http://photodentro.edu.gr/ugc και αποτελεί Αποθετήριο Εκπαιδευτικού Υλικού Χρηστών για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Διαφάνειες με εικόνες, χάρτες και στατιστικά στοιχεία των εκλογών του 1920.

Δραστηριότητα κατάλληλη για Γ΄Γυμνασίου για το τετράπλευρο που έχει κορυφές τα μέσα των πλευρών τετραπλεύρου. Αντιμετώπιση μιας άσκησης της ενότητας ίσα τμήματα μεταξύ παραλλήλων (και συγκεκριμένα της άσκησης 4 σελ.170) με δύο τρόπους: α) στην οθόνη του υπολογιστή με τη χρήση του Μαθηματικού προγράμματος Sketchpad και β) στον πίνακα.

Είναι μια δραστηριότητα που στόχο έχει οι μαθητές να παρατηρήσουν και να διατυπώσουν τη γεωμετρική και αλγεβρική σχέση που έχει το ευθύγραμμο τμήμα που ενώνει τα μέσα δύο πλευρών ενός τριγώνου με την τρίτη πλευρά του.

α) μελέτη της διάθλασης με προσομοίωση του λογισμικού Modellus και β) μελέτη της ανάκλασης σε επίπεδο, κοίλο και κυρτό κάτοπτρο με δύο προσομοιώσεις του λογισμικού Modellus

Μελέτη της διάθλασης και ολικής ανάκλασης του φωτός με τη βοήθεια εικονικού εργαστηρίου του λογισμικού "Μ.Α.Θ.Η.Μ.Α" και 2 φύλλα εργασίας

Είναι το χρονικό από τη ληστεία στο Μουσείο της Αρχαίας Κορίνθου (12 Απριλίου 1990) ως τον επαναπατρισμό των αντικειμένων στην Ελλάδα και την επίσημη παραλαβή τους (2001), μέσα από το Διαδίκτυο, τα γενικά εργαλεία πληροφορικής και το εξειδικευμένο λογισμικό. Ένα αστυνομικό θρίλερ με πρωταγωνιστές τους μαθητές Γυμνασίου σε ρόλο… αστυνομικού επιθεωρητή, την Αρχαία Κόρινθο, τους αρχαιοκάπηλους και όλα τα πρόσωπα που διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στη μεγαλύτερη ίσως γνωστή υπόθεση αρχαιοκαπηλίας στη νεότερη Ιστορία της Ελλάδας. Μια δραστηριότητα η οποία, με πρόφαση την αστυνομική διάσταση της πολύκροτης αυτής υπόθεσης, επιχειρεί να οδηγήσει τους μαθητές σε βαθιά γνωριμία με τον τόπο και την ιστορία του, ώστε να συνειδητοποιήσουν το εύρος της πολιτιστικής κληρονομιάς τους και να ενεργοποιηθούν στη διαφύλαξη και την προστασία αυτής της κληρονομιάς.
Πρόκειται για ένα project τοπικής ιστορίας. Οι μαθητές επεξεργάζονται πηγές από το Ιστορικό Αρχείο της Σύρου. Τα αρχεία αποτελούν ένα χρυσωρυχείο άντλησης και ελέγχου ιστορικής γνώσης καθώς και πεδίο διεπιστημονικής προσέγγισης.
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για το Λαογραφικό Μουσείο της Λέσχης Πολιτισμού Φλώρινας

Η δραστηριότητα αφορά στα Μαθηματικά της Ε΄ τάξης και μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε στη διδασκαλία των αντίστοιχων μαθημάτων (παρουσίαση & εξάσκηση) είτε για επανάληψη σε ολόκληρη την ενότητα. Αποτελείται από 25 ιστοσελίδες. Περιέχουν θεωρία και ασκήσεις για κάθε ενότητα, ενώ υπάρχει η δυνατότητα επαναληπτικών ασκήσεων για ολόκληρη την ενότητα των τριγώνων.

Ένα σύνολο δραστηριοτήτων το οποίο αναφέρεται στον τριγωνομετρικό κύκλο, στους τριγωνομετρικούς αριθμούς γωνίας καθώς και στην σχεδίαση της f(x) = ημx στο [0,2π] σε ορθοκανονικό σύστημα συντεταγμένων με την βοήθεια της κίνησης σημείου σε τριγωνομετρικό κύκλο.

Κατανόηση της μορφής των γραφικών παραστάσεων των τριγωνομετρικών συναρτήσεων με ταυτόχρονη αναπαράσταση του τριγωνομετρικού κύκλου

Με την δραστηριότητα αυτή δείχνουμε στους μαθητές γιατί οι λόγοι των πλευρών ορθογωνίου τριγώνου που ορίζονται σαν τριγωνομετρικοί αριθμοί μιας γωνίας του είναι ανεξάρτητοι από το μέγεθος του και εξαρτώνται μόνον από τις γωνίες του. Επίσης με τις δραστηριότητες που προτείνονται στο φύλλο εργασίας οι μαθητές θα ανακαλύψουν διάφορες ιδιότητες και βασικές ταυτότητες των τριγωνομετρικών αριθμών.

Είναι μία καθοδηγούμενη δραστηριότητα όπου οι μαθητές διαπιστώνουν ότι οι λόγοι δύο οποιονδήποτε πλευρών των ορθογωνίων τριγώνων ΑΔΕ που κατασκευάζονται μετακινώντας το τυχαίο σημείο Δ της ημιευθείας ΑB, δεν εξαρτώνται από την θέση του σημείου Δ πάνω στην ημιευθεία ΑB της γωνίας ΒΑΓ, αλλά από το μέγεθος της γωνίας αυτής.

Είναι μία καθοδηγούμενη δραστηριότητα όπου οι μαθητές μελετούν τη σχέση των τριγωνομετρικών αριθμών δύο παραπληρωματικών γωνιών.