Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων

Υλικό Εκπαιδευτικών (788)

Στη συλλογή αυτή έχει συγκεντρωθεί το υλικό που έχουν καταθέσει εκπαιδευτικοί κατά το χρονικό διάστημα 2006 έως Ιανουάριο 2015.

Έπειτα, η υπηρεσία κατάθεσης εκπαιδευτικού υλικού της Δικτυακής Εκπαιδευτικής Πύλης edu-gate.minedu.gov.gr αντικαθίσταται από το αποθετήριο «Φωτόδεντρο/e-yliko χρηστών», σύμφωνα με την εγκύκλιο υπ. αριθμ. 131377/Γ2/19-08-2014 και την έναρξη λειτουργίας της αντίστοιχης υπηρεσίας.

Το «Φωτόδεντρο/e-yliko χρηστών» είναι διαθέσιμο στη διεύθυνση http://photodentro.edu.gr/ugc και αποτελεί Αποθετήριο Εκπαιδευτικού Υλικού Χρηστών για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Στην εργασία αυτή παρουσιάζεται μια απλή, εύκολη στην κατασκευή και εύχρηστη διάταξη, η οποία συνδέεται με τον αισθητήρα πίεσης του MultiLog-DbLab και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη μελέτη αντιδράσεων που έχουν αέρια προϊόντα. Η διάταξη χρησιμοποιήθηκε με επιτυχία α) για τον ποσοτικό προσδιορισμό του ανθρακικού ασβεστίου σε δείγματα εδαφών και β) για την μελέτη της επίδρασης της επιφάνειας επαφής των αντιδρώντων στην ταχύτητα μιας ετερογενούς αντίδρασης

Προσομοίωση της κίνησης ενός σώματος σε κεκλιμένο και οριζόντιο επίπεδο με μεταβολή του ύψους από το οποίο ξεκινά το σώμα, παρακολουθώντας και τη μηχανική ενέργεια κατά τη κίνηση του, ώστε να διαπιστωθεί ότι η μηχανική ενέργεια δε διατηρείται στη περίπτωση όπου υπάρχουν τριβές. Με δεύτερη προσομοίωση γίνεται πρόβλεψη του μέγιστου ύψους που θα φτάσει το σώμα στο κεκλιμένο επίπεδο όταν ξεκινά από το οριζόντιο επίπεδο με κάποια αρχική κινητική ενέργεια.

Ανάδειξη των σχέσεων μεταξύ δυναμικής, κινητικής, μηχανικής ενέργειας με διερευνητικό τρόπο κατά την ελεύθερη πτώση στο κενό. Υπάρχει δυνατότης χάραξης των σχέσεων αυτών από τους ίδιους τους μαθητές.

Εισήγηση στο 17ο Συνέδριο της Ελληνικής Εταιρείας Επιχειρησιακών Ερευνών (ΕΕΕΕ) "Διαχείριση Κινδύνων" που πραγματοποιήθηκε στο Ρίο Αχαΐας στις 16-18 Ιουνίου 2005.

Διαχωρισμός μιγμάτων (1.12) Σχέδια μαθημάτων για Χημεία Β Γυμνασίου

Συλλογή 25 διδακτικών προτάσεων, εκ των οποίων α) 9 για την προσέγγιση αρνητικών όψεων της ετερότητας β) 10 για την αναγνώριση και την προάσπιση της ετερότητας και γ) 6 γενικότερες μεθοδολογικές τεχνικές. Ως παράρτημα, επισυνάπτεται ένα γλωσσάριο για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου. Διδακτικό υλικό κατάλληλο προς χρήση από τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων που ασχολούνται με θέμα τα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, διακρίσεων, ξενοφοβίας, πολιτικής και κοινωνικής αγωγής κ.ο.κ.

Εξι Διδακτικές ενότητες για την διδασκαλία του Excel εστιάζοντας το ενδιαφέρον στη Β' τάξη Γυμνασίου, σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών. Οσον αφορά τον άξονα «Διερευνώ - Δημιουργώ - Ανακαλύπτω» οι μαθητές καλούνται να είναι σε θέση να χρησιμοποιούν ένα Λογιστικό Φύλλο για την επεξεργασία δεδομένων.
Διερευνώνται ποιοτικά οι συνθήκες κάτω από τις οποίες λαμβάνει χώρα το φαινόμενο της ολικής ανάκλασης καθώς και η σχέση της γωνίας πρόσπτωσης με την γωνία διάθλασης, ανάλογα με το είδος των υλικών μέσα στα οποία διαδίδεται η μονοχρωματική ακτίνα.

Μελέτη κίνησης σώματος υπο την επίδραση δυνάμεων. Καθοδηγούμενη διερεύνηση του 1ου και 2ου νόμου του Νεύτωνα.

Παρουσίαση για το κεφάλαιο των Δικτύων της Β’ Γυμνασίου. Πέρα από τις πληροφορίες του βιβλίου, περιλαμβάνει αναφορές στις σύγχρονες σειριακές θύρες & στο DSL. Μαζί με την παρουσίαση καλό είναι να υπάρχει εποπτικό υλικό για να τα δουν από κοντά οι μαθητές.

Άρθρο που ανιχνεύει τον ορισμό ενός νέου είδους λογοτεχνίας. Επιχειρείται η ανάλυση του υπερκειμένου. Περιγράφονται τα χαρακτηριστικά των υπερλογοτεχνικών έργων και παρουσιάζονται τα προβλήματα που ανακύπτουν κατά την ανάδυση αυτού του νέου είδους.

Διδασκαλία της εισαγωγής στους Όρνιθες του Αριστοφάνη με φύλλο δραστηριοτήτων, το οποίο περιλαμβάνει ασκήσεις πολλαπλών επιλογών, σωστού λάθους, αντιστοίχισης κ.ά., και παρουσίαση αποτελούμενη από 45 διαφάνειες σε μορφή ιστοσελίδων (html) με θέματα: αρχαία κωμωδία, λατρεία Διονύσου, χορηγοί, εξέλιξη σκηνικού οικοδομήματος, προσωπεία, θεματολογία - σωζόμενα Αριστοφάνη, σκηνές αριστοφανικών παραστάσεων κ.ά.