Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Δικτυακή Εκπαιδευτική Πύλη

Νέα/Ανακοινώσεις

 

Στο σημείο αυτό μπορείτε να δείτε Ανακοινώσεις ευρύτερου εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος.

Αν θέλετε να ενημερωθείτε για προηγούμενες Ανακοινώσεις που έχουν φιλοξενηθεί στις ιστοσελίδες τις Δικτυακής Εκπαιδευτικής Πύλης κάντε click εδώ.

 

 

45195576 531573417254375 7859478839565484032 nΗ Ελληνική Μαθηματική Εταιρία και η Ελληνογερμανική Αγωγή σε συνεργασία με το Τμήμα Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών του Πανεπιστημίου του Bayreuth, συμμετέχοντας στον εορτασμό του 2018 ως έτους Μαθηματικών από το Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων και τιμώντας παράλληλα την επέτειο των 100 χρόνων από την ίδρυση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρίας, έχουν την χαρά να φιλοξενούν την έκθεση “Everything is number”   του Eugen Jost   η οποία αποτελείται από 35 μοναδικούς πίνακες ζωγραφικής που παρουσιάζουν μαθηματικά φαινόμενα και προβλήματα αλλά ταυτόχρονα αφηγούνται την ιστορία της εξέλιξης της μαθηματικής επιστήμης από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Ο Eugen Jost, με αφορμή την παρουσίαση της έκθεσης στη Αθήνα έχει σχεδιάσει 10 πίνακες που αναφέρονται στην άνθιση της μαθηματικής σκέψης στην Αρχαία Ελλάδα και φιλοδοξεί να παρουσιάσει το σύνολο του έργου του στους Έλληνες μαθητές.

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν στις 31 Οκτωβρίου 2018 στις 8.00 μμ στις εγκαταστάσεις της Ελληνογερμανικής Αγωγής στην Παλλήνη, ενώ η έκθεση θα είναι ανοικτή στο κοινό μέχρι και την 30η   Νοεμβρίου στην Ελληνογερμανική Αγωγή και από την 7η   Δεκεμβρίου μέχρι και την 9η Δεκεμβρίου στην Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε, παράλληλα με το μαθητικό και το ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρίας.  

H έκθεση θα είναι καθημερινά (Δευτέρα με Παρασκευή, 9.00 με 14.00) ανοικτή σε επισκέψεις σχολικών τάξεων Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου, με ξενάγηση από εκπαιδευτικούς που θα έχουν προετοιμαστεί κατάλληλα για να ξεναγήσουν τους μικρούς μαθητές και να τους παρουσιάσουν τον εκπληκτικό κόσμο των Μαθηματικών και της Τέχνης των χρωμάτων. Η διάρκεια επίσκεψης είναι 1 ώρα και 30 λεπτά. Για κρατήσεις τα σχολεία μπορούν να απευθύνονται στο τηλ. 210.8176790 (Γιάννης Αλεξόπουλος) ή στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Για περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση, μπορείτε να επικοινωνήστε με τον κ. Γιάννη Αλεξόπουλο (Ελληνογερμανική Αγωγή, 2108176790) ή να επισκεφτείτε τον ιστότοπο της έκθεσης στον σύνδεσμο: http://creations2018.ea.gr/exhibition/#project

 Η έκθεση “Everything is Νumber” υποστηρίζεται από το ευρωπαϊκό έργο   CREATIONS (http://creations‐project.eu/) στόχος του οποίου είναι ο διδακτικός μετασχηματισμός, με την βοήθεια της τέχνης, σύνθετων επιστημονικών εννοιών και φαινομένων που συναντά κανείς σε μεγάλης κλίμακας ερευνητικά κέντρα, στο επίπεδο της σχολικής τάξης.

Τελευταία τροποποίηση στις 12-11-18, 10:06

energy saving

Το συγκεκριμένο on-line εκπαιδευτικό υλικό – το οποίο βασίστηκε σε παρουσίαση που έγινε σε σχολείο με σημαντική επιτυχία -, διαμορφώθηκε ώστε να βοηθήσει εκπαιδευτικούς, γονείς ή παιδαγωγούς στην προσπάθειά τους να ευαισθητοποιήσουν τα παιδιά σχετικά με την ενεργειακή αποδοτικότητα.  Το υλικό που παρουσιάζεται εδώ θα μπορούσε βεβαίως να εμπλουτισθεί περαιτέρω με την παρουσίαση σχετικών με την ενεργειακή εξοικονόμηση εργαλειών, και εννοιών που αναπτύχθηκαν μέσω Ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων, όπως π.χ. το HORIZON 2020.

Διερεύνηση, διαδραστικότητα, συζήτηση, ανακάλυψη αλλά και παιγνιώδης διάθεση ήταν οι βασικοί κεντρικοί άξονες δημιουργίας αυτού του υλικού,που αποτελέιται από μια παρουσίαση, κόμικς και ένα πληροφοριακό γράφημα που παρουσιάζει συμβουλές ενεργειακής εξοικονόμησης.

Όταν παρουσιάζουμε μια δυσνόητη διαδικασία στους μαθητές που περιλαμβάνει ορισμούς όπως αυτόν της «ενεργειακής εξοικονόμησης», θα πρέπει να τίθεται κατ’αρχήν ένα γενικό πλαίσιο. Προφορικά για παράδειγμα (αν υπάρχει η δυνατότητα), το  πλαίσιο μπορεί να τεθεί με θεωρητικές ερωτήσεις επί του θέματος ώστε – μέσω των απαντήσεων του ακροατηρίου - να μπορέσουμε να εκτιμήσουμε το επίπεδο γνώσεων και κατανόησης. Σχετική, για παράδειγμα, ερώτηση θα μπορούσε να είναι «τι νομίζετε ότι σημαίνει ενεργειακή εξοικονόμηση».

Κατόπιν συνεχίζουμε στο «στάδιο οικειοποίησης της γνώσης» διεισδύοντας σε ζητήματα που αφορούν την πρακτική ζωή των παιδιών, ώστε να συνδέσουμε τη ζητηθείσα θεωρία με την  καθημερινότητά τους. Π.χ. σημειώνοντας παραδείγματα ενεργειακής εξοικονόμησης που τα παιδιά εφαρμόζουν στο σπίτι.

Κατόπιν, προχωράμε σε στάδιο «εμβάθυνσης της γνώσης» προσπαθώντας να ενεργοποιήσουμε  την κρίση των παιδιών, δίνοντας μικρά τεστ προς επίλυση.

Εν κατακλείδι, είναι σημαντικό να προσεγγίζονται όλες αυτές οι δύσκολες έννοιες που περιλαμβάνουν αλλαγή συνηθειών (όπως η εξοικονόμηση ενέργειας), ως παιχνίδι.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν τα σχολεία:

1) Ελληνογαλλική Σχολή Jeanne D"Arc Πειραιά

2) 4ο Δημοτικό Σχολείο Σαλαμινας

3) 5ο Δημοτικό Σχολείο Σαλαμινας

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε τον ακόλουθο σύνδεσμο

Τελευταία τροποποίηση στις 26-10-18, 09:33

1821 

Στόχος της δράσης αυτής, που απευθύνεται σε τάξεις του Δημοτικού, Γυμνασίου αλλά και Λυκείου, είναι η δραστηριοποίηση των μαθητών και των μαθητριών πάνω στην ιστορική έρευνα. Οι ίδιοι οι μαθητές εξοικειώνονται με τη δουλειά του ιστορικού και του αρχειονόμου, καθώς καλούνται να εντοπίσουν υλικά τεκμήρια που σχετίζονται με την Ελληνική Επανάσταση στην ευρύτερη περιοχή της σχολικής τους  μονάδας, να τα καταγράψουν και να πραγματοποιήσουν έρευνα πάνω σε αυτά.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη Δράση, μπορείτε να περιηγηθείτε στην ακόλουθη σελίδα: https://www.rchumanities.gr/1821-ekpaideytikh-drash/

Δείτε επισης το συνημμένο αρχείο.

AMEA

Tο Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της Γ.Σ.Ε.Ε. (ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ) και το «Παρατηρητήριο Θεμάτων Αναπηρίας» της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ) ανακοινώνουν την ερευνητική τους συνεργασία για την από κοινού ανάδειξη των διακρίσεων/ανισοτήτων που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία στην ειδική αγωγή, στην εκπαίδευση και στην εργασία, καθώς και των στρατηγικών που απαιτείται να υιοθετηθούν για την αντιμετώπισή τους στη βάση τόσο των επιταγών του συντάγματος της χώρας όσο και των απαιτήσεων της εθνικής νομοθεσίας.

Η Δημοσιοποίηση της Ετήσιας Έκθεσης για την Εκπαίδευση που το ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ δημοσιεύει σε συνεργασία με το «Παρατηρητήριο Θεμάτων Αναπηρίας» της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ) και θα είναι αφιερωμένη στην ειδική αγωγή, ενώ θα συνδέεται και με τα ζητήματα εργασίας, θα πραγματοποιηθεί σε ειδική εκδήλωση στις 15 Μαΐου 2018(10:00π.μ) στο Αμφιθέατρο του Μουσείου Ακρόπολης.

emethes logo 2[1]

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία με το Παράρτημα της Κεντρικής Μακεδονίας, διοργανώνει την 10η Διεθνή Μαθηματική Εβδομάδα στην Θεσσαλονίκη από 25 έως 29 Απριλίου 2018 με εισηγητές από δεκάδες χώρες όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων καθώς και Πανεπιστημίων στον συνεδριακό χώρο της Helexpo. Επιθυμώντας να συμβάλει ενεργά στον εορτασμό των 100 χρόνων από την ίδρυση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας και την ανακήρυξη από το Υπουργείο Παιδείας του 2018 ως «Έτος Μαθηματικών», η Διοικούσα Επιτροπή του Παραρτήματος αποφάσισε να εντάξει τη θεματολογία, τις κεντρικές ομιλίες και τις παράλληλες εκδηλώσεις της 10ης Διεθνούς Μαθηματικής Εβδομάδας μέσα στο πλαίσιο αυτής της επετείου. Σύμφωνα με τη σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας οι στόχοι της ανακήρυξης του 2018  ως «Έτος Μαθηματικών» είναι:

-  Να προβληθεί και να αναδειχθεί η σημασία των Μαθηματικών και ο ρόλος τους στη δημιουργία και την ανάπτυξη του ανθρώπινου πολιτισμού

 -  Να ενισχυθεί το ενδιαφέρον για τα Μαθηματικά, την ιστορία και τη διδασκαλία τους.

Τελευταία τροποποίηση στις 11-04-18, 08:48

uTechLab

Tο Εργαστήριο Τεχνολογίας του Ιδρύματος Ευγενίδου, UTech Lab υποδέχεται την άνοιξη με τρία νέα εργαστήρια και μία πολύ ενδιαφέρουσα ομιλία για την τεχνολογία Blockchain, ένα θέμα που συγκεντρώνει διεθνώς το ενδιαφέρον.
Παράλληλα, συνεχίζονται τα εργαστήρια Swift Playgrounds και iPhone Coding τα οποία εισάγουν τους συμμετέχοντες στην γλώσσα προγραμματισμού swift και το εργαλείο ανάπτυξης εφαρμογών xCode για συσκευές που «τρέχουν» iOS, macOS, watchOS & tvOS δηλαδή συσκευές όπως iPhone, iPad & iMac. Για όσους θέλουν να δημιουργήσουν την δική τους ιστοσελίδα συνεχίζεται το εργαστήριο Δημιουργία ιστοσελίδας με Wordpress, ενώ το εργαστήριο Comic αυτό τον μήνα έχει θέμα το περιβάλλον και συγκεκριμένα την διαχείριση απορριμάτων.

Για αναλυτικές πληροφορίες δείτε το επισυναπτόμενο αρχείο.

HEROSX 2018

Σας γνωστοποιούμε ότι στην ειδική πλατφόρμα Μαζικών Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων (“Massively Open Online Courses”) του Πανεπιστημίου Harvard προσφέρεται ο νέος κύκλος του προγράμματος «Ο Αρχαίος Έλληνας Ήρωας» (“The Ancient Greek Hero” ή “HeroesX”).

uTechLab

 Tο Εργαστήριο Τεχνολογίας του Ιδρύματος Ευγενίδου, UTech Lab πραγματοποιεί τον Φεβρουάριο εργαστήρια. Συνεχίζονται με επιτυχία οι σειρές εργαστηρίων προγραμματισμού: Swift Playgrounds (εισαγωγικό στην γλώσσα Swift) και iOS Coding (προχωρημένο εργαστήριο προγραμματισμού), τα οποία αποτελούνται από τέσσερις δίωρες ενότητες το καθένα.
Όλα τα εργαστήρια πραγματοποιούνται δωρεάν και απευθύνονται σε μαθητές/τριες Γυμνασίου και Λυκείου.

Για αναλυτικές πληροφορίες δείτε το επισυναπτόμενο αρχείο.

utechlab18

Tο Εργαστήριο Τεχνολογίας του Ιδρύματος Ευγενίδου, UTech Lab προσφέρει νέα εργαστήρια για τον Ιανουάριο του 2018.

Για αναλυτικές πληροφορίες δείτε το επισυναπτόμενο αρχείο.

Τελευταία τροποποίηση στις 9-01-18, 16:01

IEP

Η Μονάδα «Τέχνες» του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει σχεδιάσει ένα βιωματικό κύκλο αυτοτελών επιμορφωτικών εργασητρίων με τίτλο "Διδασκαλία μέσα από την Τέχνη" για το σχολικό έτος 2017-18. Τα εργαστήρια απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και έχουν ως στόχο τον εμπλουτισμό των διδακτικών πρακτικών μέσα από την Τέχνη.

Σελίδα 1 από 2