Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων

Νέα/Ανακοινώσεις

 

Στο σημείο αυτό μπορείτε να δείτε Ανακοινώσεις ευρύτερου εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος.

Αν θέλετε να ενημερωθείτε για προηγούμενες Ανακοινώσεις που έχουν φιλοξενηθεί στις ιστοσελίδες τις Δικτυακής Εκπαιδευτικής Πύλης κάντε click εδώ.

 

ekpSDE19

Το επιμορφωτικό πρόγραμμα «Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών και Εκπαιδευτών Ενηλίκων στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας» θα υλοποιηθεί από το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

ΕΝΑΡΞΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : 7 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2019

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΚΕΝΤΡΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ & ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ

«ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΕΝΗΛΙΚΩΝ
ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ»
(Μεικτή εκπαίδευση - Δια ζώσης και εξ αποστάσεως ασύγχρονη/σύγχρονη τηλεκπαίδευση)

Σε ποιους απευθύνεται το πρόγραμμα
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε:
• Υποψήφιους για διορισμό εκπαιδευτικούς
• Εκπαιδευτές ενηλίκων που επιθυμούν να εργαστούν σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ)
• Εκπαιδευτικούς της τυπικής εκπαίδευσης
• Διευθυντές, Υποδιευθυντές και στελέχη των ΣΔΕ
• Υποψηφίους Συμβούλους Σταδιοδρομίας και Συμβούλους Ψυχολόγους στα ΣΔΕ
• Εκπαιδευτές ενηλίκων και στελέχη σε δομές της μη τυπικής εκπαίδευσης (ΙΕΚ, Κ.Δ.Β.Μ.)
• Πτυχιούχους Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης
• Φοιτητές

Σκοπός του προγράμματος
Σκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι η αναβάθμιση και επικαιροποίηση των προσόντων (γνώσεων, δεξιοτήτων/ικανοτήτων και στάσεων) των υποψηφίων και των εν ενεργεία στελεχών, εκπαιδευτικών και εκπαιδευτών ενηλίκων, οι οποίοι διδάσκουν ή πρόκειται να διδάξουν σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και επιθυμούν να επιμορφωθούν στο συγκεκριμένο πεδίο.
Πιο συγκεκριμένα, με την ολοκλήρωση του προγράμματος αναμένεται οι εκπαιδευόμενοι να αναβαθμίσουν και να επικαιροποιήσουν τις γνώσεις τους σε θέματα που αφορούν:
• το Θεωρητικό πλαίσιο και τις αρχές της Εκπαίδευσης Ενηλίκων
• την Ιστορική εξέλιξη του θεσμού των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας
• το Πρόγραμμα Σπουδών των ΣΔΕ
• τα Χαρακτηριστικά των Εκπαιδευτών και των Εκπαιδευομένων στα ΣΔΕ
• τη Συμβουλευτική διαδικασία που εφαρμόζεται στα ΣΔΕ

Διάρκεια - Κόστος - Έναρξη - Υλοποίηση Προγράμματος
Διάρκεια: 200 ώρες
Κόστος: 350 Ευρώ
Έναρξη: 7/10/2019
Υλοποίηση: Μεικτή εκπαίδευση (Δια ζώσης και εξ αποστάσεως ασύγχρονη/σύγχρονη τηλεκπαίδευση)

Επιστημονικά Υπεύθυνος
• Δρ. Αναστασία Παμπούρη , Ε.ΔΙ.Π. Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με την κα Φαίη Αποστολίδου (τηλ. επικοινωνίας : 6951711544, email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.) ή την επιστημονικά υπεύθυνη του προγράμματος Δρ. Αναστασία Παμπούρη (τηλ. επικοινωνίας 6943254518, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.)

Ιστοσελίδα προγράμματος:
http://seminars.uom.gr/index.php/all-programs-2019-2020/35-seminars-2019-2020/516-second-chance-schools-winter

pasxaByz19

Το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο σας καλεί σε πασχαλινές δράσεις την Κυριακή 14 Απριλίου 2019.
Οι μικροί μας φίλοι θα ανακαλύψουν στις μεταβυζαντινές εικόνες επεισόδια από το Πάθος και την Ανάσταση του Χριστού.
Στη συνέχεια θα φτιάξουν τις δικές τους πασχαλινές δημιουργίες.
Για παιδιά ηλικίας 6-7 ετών
Ώρα έναρξης: 10.00
Για παιδιά ηλικίας 8-10 ετών
Ώρα έναρξης: 12.00
Η συμμετοχή των μικρών μας φίλων στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι δωρεάν.
Είναι απαραίτητη η αγορά εισιτηρίου για τους ενήλικες συνοδούς.
Δηλώσεις συμμετοχής στο τηλέφωνο 213 213 9507
(καθημερινά και ώρες 09:00-15:00).

Ξεναγήσεις στη μόνιμη έκθεση
Την ίδια μέρα θα πραγματοποιηθούν ξεναγήσεις στη μόνιμη έκθεση για το ενήλικο κοινό. Θα παρουσιαστούν επιλεγμένα εκθέματα
που εικονογραφούν τον κύκλο του Πάθους και της Ανάστασης
του Χριστού στη Βυζαντινή Τέχνη.
Ώρες έναρξης: 11.00 και 13.00
Οι ξεναγήσεις προσφέρονται δωρεάν-απατείται αγορά εισιτηρίου.

Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού
ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ & ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
www.byzantinemuseum.gr

 

GI

Το GOETHE- INSTITUT Αθήνας και Θεσσαλονίκης διοργανώνουν εκδηλώσεις, δράσεις και επιμορφωτικά προγράμματα για μαθητές , καθηγητές και  γονείς/κηδεμόνες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2018-19.

Για αναλυτικές πληροφορίες δείτε το επισυναπτόμενο αρχείο.

robotikesMaxes

«Παίκτες» ηλικίας 10-18 ετών έρχονται αντιμέτωποι με τις προκλήσεις του σχεδιασμού, της κατασκευής και του προγραμματισμού ενός πραγματικού ρομπότ.

Σε αυτόν τον κύκλο των τεσσάρων εργαστηρίων, που διοργανώνει το Κέντρο Επιστήμης και Τεχνολογίας Athena του Ιδρύματος Ευγενίδου, χρησιμοποιείται η πλατφόρμα εκπαιδευτικής ρομποτικής Lego Mindstorms EV3. Εάν λοιπόν είστε νέοι/νέες 10-18 ετών, είτε έχετε είτε δεν έχετε προηγούμενη εμπειρία, τότε αυτή είναι μία θαυμάσια ευκαιρία να μάθετε τα μυστικά της ρομποτικής και τις εφαρμογές της! Ο υπέροχος κόσμος της ρομποτικής, του προγραμματισμού... και των επικών μαχών σάς περιμένει στο Kέντρο Επιστήμης και Τεχνολογίας Athena του Ιδρύματος Ευγενίδου.

Οι ημερομηνίες πραγματοποίησης των εργαστηρίων είναι:
- Σάββατο 30/03: από 11:00 έως 13:00 (μέρος 1ο),
- Σάββατο 06/04: από 11:00 έως 13:00 (μέρος 2ο),
- Σάββατο 13/04: από 11:00 έως 13:00 (μέρος 3ο) και
- Σάββατο 20/04: από 11:00 έως 13:00 (μέρος 4ο).


Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ.

 

45195576 531573417254375 7859478839565484032 nΗ Ελληνική Μαθηματική Εταιρία και η Ελληνογερμανική Αγωγή σε συνεργασία με το Τμήμα Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών του Πανεπιστημίου του Bayreuth, συμμετέχοντας στον εορτασμό του 2018 ως έτους Μαθηματικών από το Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων και τιμώντας παράλληλα την επέτειο των 100 χρόνων από την ίδρυση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρίας, έχουν την χαρά να φιλοξενούν την έκθεση “Everything is number”   του Eugen Jost   η οποία αποτελείται από 35 μοναδικούς πίνακες ζωγραφικής που παρουσιάζουν μαθηματικά φαινόμενα και προβλήματα αλλά ταυτόχρονα αφηγούνται την ιστορία της εξέλιξης της μαθηματικής επιστήμης από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Ο Eugen Jost, με αφορμή την παρουσίαση της έκθεσης στη Αθήνα έχει σχεδιάσει 10 πίνακες που αναφέρονται στην άνθιση της μαθηματικής σκέψης στην Αρχαία Ελλάδα και φιλοδοξεί να παρουσιάσει το σύνολο του έργου του στους Έλληνες μαθητές.

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν στις 31 Οκτωβρίου 2018 στις 8.00 μμ στις εγκαταστάσεις της Ελληνογερμανικής Αγωγής στην Παλλήνη, ενώ η έκθεση θα είναι ανοικτή στο κοινό μέχρι και την 30η   Νοεμβρίου στην Ελληνογερμανική Αγωγή και από την 7η   Δεκεμβρίου μέχρι και την 9η Δεκεμβρίου στην Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε, παράλληλα με το μαθητικό και το ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρίας.  

H έκθεση θα είναι καθημερινά (Δευτέρα με Παρασκευή, 9.00 με 14.00) ανοικτή σε επισκέψεις σχολικών τάξεων Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου, με ξενάγηση από εκπαιδευτικούς που θα έχουν προετοιμαστεί κατάλληλα για να ξεναγήσουν τους μικρούς μαθητές και να τους παρουσιάσουν τον εκπληκτικό κόσμο των Μαθηματικών και της Τέχνης των χρωμάτων. Η διάρκεια επίσκεψης είναι 1 ώρα και 30 λεπτά. Για κρατήσεις τα σχολεία μπορούν να απευθύνονται στο τηλ. 210.8176790 (Γιάννης Αλεξόπουλος) ή στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Για περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση, μπορείτε να επικοινωνήστε με τον κ. Γιάννη Αλεξόπουλο (Ελληνογερμανική Αγωγή, 2108176790) ή να επισκεφτείτε τον ιστότοπο της έκθεσης στον σύνδεσμο: http://creations2018.ea.gr/exhibition/#project

 Η έκθεση “Everything is Νumber” υποστηρίζεται από το ευρωπαϊκό έργο   CREATIONS (http://creations‐project.eu/) στόχος του οποίου είναι ο διδακτικός μετασχηματισμός, με την βοήθεια της τέχνης, σύνθετων επιστημονικών εννοιών και φαινομένων που συναντά κανείς σε μεγάλης κλίμακας ερευνητικά κέντρα, στο επίπεδο της σχολικής τάξης.

Τελευταία τροποποίηση στις 12-11-18, 10:06

energy saving

Το συγκεκριμένο on-line εκπαιδευτικό υλικό – το οποίο βασίστηκε σε παρουσίαση που έγινε σε σχολείο με σημαντική επιτυχία -, διαμορφώθηκε ώστε να βοηθήσει εκπαιδευτικούς, γονείς ή παιδαγωγούς στην προσπάθειά τους να ευαισθητοποιήσουν τα παιδιά σχετικά με την ενεργειακή αποδοτικότητα.  Το υλικό που παρουσιάζεται εδώ θα μπορούσε βεβαίως να εμπλουτισθεί περαιτέρω με την παρουσίαση σχετικών με την ενεργειακή εξοικονόμηση εργαλειών, και εννοιών που αναπτύχθηκαν μέσω Ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων, όπως π.χ. το HORIZON 2020.

Διερεύνηση, διαδραστικότητα, συζήτηση, ανακάλυψη αλλά και παιγνιώδης διάθεση ήταν οι βασικοί κεντρικοί άξονες δημιουργίας αυτού του υλικού,που αποτελέιται από μια παρουσίαση, κόμικς και ένα πληροφοριακό γράφημα που παρουσιάζει συμβουλές ενεργειακής εξοικονόμησης.

Όταν παρουσιάζουμε μια δυσνόητη διαδικασία στους μαθητές που περιλαμβάνει ορισμούς όπως αυτόν της «ενεργειακής εξοικονόμησης», θα πρέπει να τίθεται κατ’αρχήν ένα γενικό πλαίσιο. Προφορικά για παράδειγμα (αν υπάρχει η δυνατότητα), το  πλαίσιο μπορεί να τεθεί με θεωρητικές ερωτήσεις επί του θέματος ώστε – μέσω των απαντήσεων του ακροατηρίου - να μπορέσουμε να εκτιμήσουμε το επίπεδο γνώσεων και κατανόησης. Σχετική, για παράδειγμα, ερώτηση θα μπορούσε να είναι «τι νομίζετε ότι σημαίνει ενεργειακή εξοικονόμηση».

Κατόπιν συνεχίζουμε στο «στάδιο οικειοποίησης της γνώσης» διεισδύοντας σε ζητήματα που αφορούν την πρακτική ζωή των παιδιών, ώστε να συνδέσουμε τη ζητηθείσα θεωρία με την  καθημερινότητά τους. Π.χ. σημειώνοντας παραδείγματα ενεργειακής εξοικονόμησης που τα παιδιά εφαρμόζουν στο σπίτι.

Κατόπιν, προχωράμε σε στάδιο «εμβάθυνσης της γνώσης» προσπαθώντας να ενεργοποιήσουμε  την κρίση των παιδιών, δίνοντας μικρά τεστ προς επίλυση.

Εν κατακλείδι, είναι σημαντικό να προσεγγίζονται όλες αυτές οι δύσκολες έννοιες που περιλαμβάνουν αλλαγή συνηθειών (όπως η εξοικονόμηση ενέργειας), ως παιχνίδι.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν τα σχολεία:

1) Ελληνογαλλική Σχολή Jeanne D"Arc Πειραιά

2) 4ο Δημοτικό Σχολείο Σαλαμινας

3) 5ο Δημοτικό Σχολείο Σαλαμινας

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε τον ακόλουθο σύνδεσμο

Τελευταία τροποποίηση στις 26-10-18, 09:33

1821 

Στόχος της δράσης αυτής, που απευθύνεται σε τάξεις του Δημοτικού, Γυμνασίου αλλά και Λυκείου, είναι η δραστηριοποίηση των μαθητών και των μαθητριών πάνω στην ιστορική έρευνα. Οι ίδιοι οι μαθητές εξοικειώνονται με τη δουλειά του ιστορικού και του αρχειονόμου, καθώς καλούνται να εντοπίσουν υλικά τεκμήρια που σχετίζονται με την Ελληνική Επανάσταση στην ευρύτερη περιοχή της σχολικής τους  μονάδας, να τα καταγράψουν και να πραγματοποιήσουν έρευνα πάνω σε αυτά.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη Δράση, μπορείτε να περιηγηθείτε στην ακόλουθη σελίδα: https://www.rchumanities.gr/1821-ekpaideytikh-drash/

Δείτε επισης το συνημμένο αρχείο.

AMEA

Tο Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της Γ.Σ.Ε.Ε. (ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ) και το «Παρατηρητήριο Θεμάτων Αναπηρίας» της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ) ανακοινώνουν την ερευνητική τους συνεργασία για την από κοινού ανάδειξη των διακρίσεων/ανισοτήτων που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία στην ειδική αγωγή, στην εκπαίδευση και στην εργασία, καθώς και των στρατηγικών που απαιτείται να υιοθετηθούν για την αντιμετώπισή τους στη βάση τόσο των επιταγών του συντάγματος της χώρας όσο και των απαιτήσεων της εθνικής νομοθεσίας.

Η Δημοσιοποίηση της Ετήσιας Έκθεσης για την Εκπαίδευση που το ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ δημοσιεύει σε συνεργασία με το «Παρατηρητήριο Θεμάτων Αναπηρίας» της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ) και θα είναι αφιερωμένη στην ειδική αγωγή, ενώ θα συνδέεται και με τα ζητήματα εργασίας, θα πραγματοποιηθεί σε ειδική εκδήλωση στις 15 Μαΐου 2018(10:00π.μ) στο Αμφιθέατρο του Μουσείου Ακρόπολης.

emethes logo 2[1]

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία με το Παράρτημα της Κεντρικής Μακεδονίας, διοργανώνει την 10η Διεθνή Μαθηματική Εβδομάδα στην Θεσσαλονίκη από 25 έως 29 Απριλίου 2018 με εισηγητές από δεκάδες χώρες όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων καθώς και Πανεπιστημίων στον συνεδριακό χώρο της Helexpo. Επιθυμώντας να συμβάλει ενεργά στον εορτασμό των 100 χρόνων από την ίδρυση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας και την ανακήρυξη από το Υπουργείο Παιδείας του 2018 ως «Έτος Μαθηματικών», η Διοικούσα Επιτροπή του Παραρτήματος αποφάσισε να εντάξει τη θεματολογία, τις κεντρικές ομιλίες και τις παράλληλες εκδηλώσεις της 10ης Διεθνούς Μαθηματικής Εβδομάδας μέσα στο πλαίσιο αυτής της επετείου. Σύμφωνα με τη σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας οι στόχοι της ανακήρυξης του 2018  ως «Έτος Μαθηματικών» είναι:

-  Να προβληθεί και να αναδειχθεί η σημασία των Μαθηματικών και ο ρόλος τους στη δημιουργία και την ανάπτυξη του ανθρώπινου πολιτισμού

 -  Να ενισχυθεί το ενδιαφέρον για τα Μαθηματικά, την ιστορία και τη διδασκαλία τους.

Τελευταία τροποποίηση στις 11-04-18, 08:48

uTechLab

Tο Εργαστήριο Τεχνολογίας του Ιδρύματος Ευγενίδου, UTech Lab υποδέχεται την άνοιξη με τρία νέα εργαστήρια και μία πολύ ενδιαφέρουσα ομιλία για την τεχνολογία Blockchain, ένα θέμα που συγκεντρώνει διεθνώς το ενδιαφέρον.
Παράλληλα, συνεχίζονται τα εργαστήρια Swift Playgrounds και iPhone Coding τα οποία εισάγουν τους συμμετέχοντες στην γλώσσα προγραμματισμού swift και το εργαλείο ανάπτυξης εφαρμογών xCode για συσκευές που «τρέχουν» iOS, macOS, watchOS & tvOS δηλαδή συσκευές όπως iPhone, iPad & iMac. Για όσους θέλουν να δημιουργήσουν την δική τους ιστοσελίδα συνεχίζεται το εργαστήριο Δημιουργία ιστοσελίδας με Wordpress, ενώ το εργαστήριο Comic αυτό τον μήνα έχει θέμα το περιβάλλον και συγκεκριμένα την διαχείριση απορριμάτων.

Για αναλυτικές πληροφορίες δείτε το επισυναπτόμενο αρχείο.

Σελίδα 1 από 2