Λογισμικό - Πολυμέσα
Στη συλλογή αυτή έχουν συγκεντρωθεί τίτλοι Εκπαιδευτικού Λογισμικού και πολυμεσικού υλικού που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία και σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
Σκοπός αυτής της συλλογής είναι να συγκεντρωθούν οι τίτλοι Εκπαιδευτικού Λογισμικού που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Οι τίτλοι Εκπαιδευτικού Λογισμικού που περιλαμβάνει η συλλογή είτε έχουν αγοραστεί από το Υ.Π.Ε.Θ. στα πλαίσια διαφόρων έργων είτε είναι προϊόντα ελεύθερου λογισμικού και λογισμικού ανοιχτού κώδικα. Όσοι τίτλοι έχουν την έγκριση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου έχουν σαφή ένδειξη καταλληλότητας.
Σκοπός αυτής της συλλογής είναι να συγκεντρωθεί πρόσθετο πολυμεσικό υλικό κατάλληλο για εκπαιδευτική χρήση, εγκεκριμένο από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Η Συμμαχία αποτελεί μια προσομοίωση πόλης, όπου ο μαθητής καλείται να διαχειριστεί οικονομικές, κοινωνικές και θεσμικές παραμέτρους καθώς και τους διαθέσιμους φυσικούς πόρους βασιζόμενος σε ένα δεδομένο στατιστικό μοντέλο.
Μουσικοκινητική μέθοδος για παιδιά προσχολικής ηλικίας.
Μουσικοκινητική μέθοδος για παιδιά προσχολικής ηλικίας.
Ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πακέτο, το οποίο διαπραγματεύεται το κομμάτι της φυσικής που αφορά τις ταλαντώσεις στο επίπεδο του λυκείου, μέσα από δεκατρία εκπαιδευτικά σενάρια που προσεγγίζουν τη γνωστική περιοχή των ταλαντώσεων με διερευνητικό τρόπο. Ενδείκνυται για τις Β' και Γ' τάξεις Λυκείου.
Ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πακέτο με κεντρικό άξονα την έννοια του πειραματισμού στα Μαθηματικά: μέσα από διαφορετικούς τρόπους πειραματισμού (γνωστικές συγκρούσεις, επαλήθευση σχέσεων σε αλληλεπιδραστικά περιβάλλοντα, πειραματισμός σε γνωστικές περιοχές, πειραματισμός σε περιβάλλοντα που έχουμε αποκρύψει ένα μέρος του μαθηματικού μοντέλου), οι μαθητές μαθαίνουν να ερευνούν, να αιτιολογούν, να εκτιμούν την ισχύ πιθανών λύσεων, να επιχειρηματολογούν υπέρ της λύσης που προτείνουν καθώς και να εκφράζονται στη μαθηματική γλώσσα. Ενδείκνυται για την Γ΄ Λυκείου θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης.
Λογισμικό για το μάθημα της Τοπικής Ιστορίας της Γ΄Γυμνασίου, με 4 κύριες ενότητες: α) Εγκατάσταση προσφυγικών πληθυσμών, β) Κάστρα και Πολιτείες: Παράλληλες ιστορικές διαδρομές, γ) Οικιστική ταυτότητα μιας περιοχής και δ) Από την "περίκλειστη" πόλη στην αστική κοινωνία (19ος-20ός αιώνας). Η δημιουργία της νέας πόλης της Καβάλας.
Λογισμικό για Θέματα Αρχιτεκτονικής Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Λειτουργικών Συστημάτων. Υποστηρίζει το μάθημα "Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων & Λειτουργικά Συστήματα" του Λυκείου.
Με το λογισμικό αυτό ο μαθητής καλείται να μάθει τη σωστή οδική συμπεριφορά χωρίς πραγματικό μεταφορικό μέσο σε ένα εικονικό περιβάλλον. Εκτός από την Κυκλοφοριακή Aγωγή το λογισμικό αυτό παρουσιάζει πλούσιο πολυμεσικό υλικό για τα διάφορα μέσα μεταφοράς και τα τροχαία ατυχήματα. Περιλαμβάνει επίσης εργαλείο αυτοαξιολόγησης για το μαθητή.
Στην εφαρμογή υποστηρικτικού υλικού για το Ανθολόγιο Φιλοσοφικών Κειμένων της Γ' Γυμνασίου περιλαμβάνονται εισαγωγικά σημειώματα και πληροφορίες για τους αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους, συνοπτική παρουσίαση των κύριων σημείων της φιλοσοφικής τους σκέψης, χρονολόγιο, γλωσσάρι και οπτικοποίηση των φιλοσοφικών ιδεών.
Συνοδευτικό υλικό υπό τη μορφή λογισμικού για τη διδασκαλία του μαθήματος της Φυσικής στην Ε΄και ΣΤ' Δημοτικού.
Λογισμικό το οποίο υποστηρίζει τη διδασκαλία του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου.
Συνοδευτικό υλικό υπό τη μορφή λογισμικού για τη διδασκαλία του μαθήματος της Φυσικής στην Β' και Γ΄Γυμνασίου.
Το 1ο CD (Φυσική Ι) παρουσιάζει τις ενότητες: Μηχανική, Θερμοδυναμική και Μοριακή Φυσική, Μηχανικές Ταλαντώσεις - Κύματα. Το λογισμικό περιλαμβάνει θεωρία, προσομοιώσεις, ασκήσεις και βιντεοσκοπημένα πειράματα.
Το 2ο CD (Φυσική ΙΙ) παρουσιάζει τις ενότητες: Ηλεκτρισμός, Μαγνητισμός, Οπτική, Μοντέρνα Φυσική. Το λογισμικό περιλαμβάνει θεωρία, προσομοιώσεις, ασκήσεις και βιντεοσκοπημένα πειράματα.
Ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πακέτο, που σαν κεντρικό άξονα έχει τη μελέτη και κατανόηση των φαινομένων της οπτικής που σχετίζονται με το φως. Στόχος του είναι να βοηθήσει τους μαθητές και τις μαθήτριες, να κατανοήσουν βασικές έννοιες της γεωμετρικής οπτικής και της κβαντικής οπτικής.