Καινοτομία

Στην κατηγορία αυτή θα αναρτάται πρωτότυπο υλικό από εκπαιδευτικές επισκέψεις-εκδρομές και projects τύπου STEM και STEAM που έχουν εκπονηθεί από δημόσια ή ιδιωτικά Σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

xilofona2

Τα παιδιά του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ρόδου φτιάχνουν ξυλόφωνα από άχρηστα υλικά, με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Μουσικής Αγωγής, κας Άννας Σαντορινιού. 

Δέιτε το βίντεο εδώ κι εδώ

aporrimata2

Το παρόν project έχει ως θέμα την ανακύκλωση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών απέναντι στη σωστή χρήση των ανακυκλώσιμων υλικών. Στόχος των δραστηριοτήτων είναι να ενημερωθούν και να συνειδητοποιήσουν τη σχέση του ανθρώπου με το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον. Να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές για το πρόβλημα των σκουπιδιών, να μπορούν να ξεχωρίζουν τα υλικά, το χρόνο αποσύνθεσης υλικών καθημερινής χρήσης, σε ποιον κάδο ανακυκλώνεται το κάθε υλικό. Να γνωρίσουν ότι τα απορρίμματα μετατρέπονται σε πρώτες ύλες από τις οποίες παράγονται νέα ανακυκλώσιμα αγαθά. Να συνειδητοποιήσουν τις πραγματικές τους ανάγκες και όχι τις επιθυμίες τους που τους οδηγούν στην εύκολη κατανάλωση και επομένως στην παραγωγή τόσων αποβλήτων. Να βιώσουν και να συνειδητοποιήσουν μέσα από δράσεις-με άξονες την εικαστική τέχνη και το θεατρικό παιχνίδι την προστασία της γης. Ότι όλοι έχουμε ευθύνη απέναντι στο περιβάλλον και τη δυνατότητα στη διάσωση του πλανήτη μας.

Η δράση παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της διακρατικής συνάντησης Ελλάδας, Ιταλίας, Ισπανίας, Πολωνίας και Ρουμανίας του προγράμματος eSCC: European Students Collaborate Coop - Eramus+ KA229 που εκπονεί το σχολείο To εν λόγω project είναι επιμέρους  project του σχολείου  "Nea Karya Science Lab Academy". Το έργο εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Eramsus+ ΚΑ2019 "STEM CULTURE of 21st Century” που διοργανώνει το Δημοτικό Σχολείο Νέας Καρυάς και του Erasmus+ «Reflecting 4 Change» που διοργανώνει το ΙΕΠ. Πρόκειται για ένα project στο οποίο συμμετείχαν διάφορες τάξεις του σχολείου. Το project αποτελείται από ένα σύνολο δράσεων που υλοποίησαν η μαθητές κατά της "φοίτησή" τους στο "Nea Karya Science Lab Academy" του σχολείου. Κάθε εκπαιδευτικός επέλεξε μία θεματολογία και δράσεις ανάλογες με τις δυνατότητες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών. Κατά την ολοκλήρωση του project όλοι οι μαθητές  που "φοίτησαν" στην εν λόγω "Ακαδημία" πήραν την αντίστοιχη βεβαίωση "φοίτησης".

Συντονίστρια έργου: Καψάλη Δέσποινα

 Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Δεληγιάννη Βαΐτσα

tomy3

 Προτάσεις δραστηριοτήτων STEM Γίγαντα. Μια εισήγηση, «ο Γίγαντας TOMY εκπαιδεύεται στη ρομποτική», που παρουσιάστηκε στην Επιμορφωτική Ημερίδα «Lets STEM...Lets STEAM στο Νηπιαγωγείο» του 3ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ Αττικής

Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε εδώ :

Εκπαιδευτικός: Παπαευθυμίου Αικατερίνη

 

Σχολείο: 5ο Νηπιαγωγείο Πύργου

sismos2

Στα πλαίσια της θεματικής "Το χωριό μου" οι μαθητές του  Νηπιαγωγείου Πιπεριάς Πέλλας περιηγούνται εικονικά στο χωριό τους, την Πιπεριά Πέλλας, μέσω του google maps, παρατηρούν τα κτίρια, βρίσκουν τα σπίτια τους και αποφασίζουν να φτιάξουν τα δικά τους κτίρια-σπίτια.

Υπεύθυνη  Εκπαιδευτικός: Μπεγλοπούλου Μαρία (Νηπαγωγός)

Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε εδώ

 

shake2

Στο πλαίσιο της δράσης eTwinning STEM, το 2ο Νηπιαγωγείο Περάματος, το 2ο Νηπιαγωγείο Περιστερίου, το 22ο Νηπιαγωγείο Κερατσινίου και το Akdeniz Ilkokulu, Anamur, κατά το σχολικό έτος 2019 - 2020 σχεδίασαν και υλοποίησαν ένα συνεργατικό Ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning, προσεγγίζοντας το φαινόμενο του σεισμού μέσα από το πλαίσιο της εκπαίδευσης STEAM. Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 8 Νηπιαγωγοί και 105 παιδιά. Οι  μαθητές/τριες γνώρισαν και κατανόησαν το φυσικό φαινόμενο του σεισμού διαθεματικά και διεπιστημονικά. Μέσω πειραματισμού και διερεύνησης, έκαναν υποθέσεις για τον τρόπο δημιουργίας του φαινομένου, των εκφάνσεων και των επιπτώσεών του. Ανέπτυξαν δεξιότητες στοχαστικής παρατήρησης και έμαθαν να παρατηρούν με μεγαλύτερη προσοχή τον κόσμο που τους περιβάλλει, εστιάζοντας σε πραγματικά προβλήματα, προτείνοντας λύσεις. Η εμπλοκή παιδιών και εκπαιδευτικών, έδωσε τη δυνατότητα να αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας, συνεργασίας, δημιουργικότητας και κριτικής σκέψης, μέσα σε ένα ελκυστικό πλαίσιο μάθησης αξιοποιώντας Web 2.0 εργαλεία. Παράλληλα χρησιμοποίησαν προγραμματιζόμενα ρομπότ δαπέδου, αναπτύσσοντας δεξιότητες οπτικού προγραμματισμού, υπολογιστικής σκέψης, ενώ καλλιέργησαν δεξιότητες που αφορούν την επίλυση προβλήματος και την ικανότητα λήψης αποφάσεων. Προωθήθηκε η έκφραση, η δημιουργικότητα, η επικοινωνία και η συνεργασία, ενώ δημιουργήθηκε ψηφιακό και εποπτικό υλικό σχετικά με την πρόληψη και την προστασία από τους σεισμούς, κοινοποιώντας τη δράση στο οικείο περιβάλλον των παιδιών και στη σχολική κοινότητα. Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να παρακολουθήσετε ένα βίντεο που αποτυπώνει συνοπτικά τις δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν. 

https://www.youtube.com/watch?v=ZZFw799G56s

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί:

Τσαπάρα Μαρία, Ρεντζέπη Κατερίνα, Αρχοντή Βαϊα, Γεωργαντή Πηνελόπη, Κασικτσή Γεωργία - 2ο ΝΓ Περάματος

Αρκουλή Ανθή - 2ο ΝΓ Περιστερίου

Παπαδόγκωνα Κωνσταντίνα - 22ο ΝΓ Κερατσινίου

Mindavalli Neslin - Akdeniz Ilkokulu Anamur

plants

Οι εφαρμογές που υπάρχουν για την περιποίηση φυτών ειδοποιούν ότι τα φυτά χρειάζονται πότισμα με βάση έναν αρχικό προγραμματισμό.

Στο έργο αυτό τα φυτά ειδοποιούν όταν χρειάζονται νερό. Αν είναι ποτισμένα η εφαρμογή εμφανίζει εικόνες υγιών φυτών ενώ για αυτά που χρειάζονται νερό εμφανίζονται εικόνες φυτών που έχουν ξεραθεί, παρακινώντας για το πότισμά τους.

Χρησιμοποιούνται δύο φυτά, με έναν αισθητήρα υγρασίας εδάφους για το καθένα. Οι αισθητήρες συνδέονται με ένα Arduino. Η εφαρμογή διαβάζει τις τιμές των αισθητήρων και ανάλογα, για κάθε τιμή εμφανίζει την εικόνα ενός πράσινου ή ξερού φυτού.  

Χρησιμοποιήθηκε το λογισμικό Tinkercad στο διαδίκτυο για να δημιουργηθεί  ο κώδικας για το arduino, σε περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού. Επιπλέον, δημιουργήθηκε μια εφαρμογή στο processing που διαβάζει τις τιμές της υγρασίας που στέλνει η εφαρμογή του arduino και στη συνέχεια εμφανίζει, ανάλογα, εικόνες ξερών ή πράσινων φυτών. Δείτε το βίντεο από την χρήση της εφαρμογής.

Το έργο δημιουργήθηκε από μαθητές της  ΣΤ΄ τάξης  του 8ου Δημοτικού σχολείου Παλαιού Φαλήρου  για τη συμμετοχή στον Πανελλήνιο διαγωνισμό ανοιχτών τεχνολογιών στην εκπαίδευση.

Δείτε την παρουσίαση της εργασίας.

Μαθητές που συμμετείχαν: Ζαφείρης Λιαλιάρης, Παναγιώτης Τσακίρης

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Θεοδώρα Θεοδωρίδου

3D MATH 2

Η τρισδιάστατη εκτύπωση στην υπηρεσία των μαθηματικών και στη βελτίωση του οικολογικού μας αποτυπώματος. Αυτό είναι το Erasmus+ πρόγραμμα που συμμετέχει το σχολείο του 2ου Δημοτικού Σχολείου Χίου μαζί με σχολεία από την Ιταλία και την Πορτογαλία. Συντονιστής σ’ αυτό το καινοτόμο πρόγραμμα είναι το Εργαστήριο Ποιοτικής Ανάλυσης του τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστήμιο Αιγαίου.

Το πρόγραμμα εισάγει τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς σε ένα «Νέο Κόσμο». Ένα «κόσμο» που λείπει ο φόβος για τα μαθηματικά, καλλιεργεί θετική στάση απέναντι στην ανακύκλωση και στην επαναχρησιμοποίηση του πλαστικού και άλλων υλικών και δίνει στα παιδιά την ικανοποίηση να φτιάξουν αντικείμενα μόνα τους.

Το 3D-ReMath είναι ένα πρόγραμμα που βασίζεται στη φιλοσοφία του STEAM.

Οι μαθητές : Αναρωτιούνται ,Πειραματίζονται, Ερευνούν σαν επιστήμονες (Sience) Προγραμματίζουν (Coding) μηχανές σαν επιστήμονες πληροφορικής (Technology.) Σχεδιάζουν και εκτυπώνουν αντικείμενα σαν μηχανικοί (Engineering).  Δημιουργούν, παίζουν ρόλους, αξιοποιούν ανακυκλώσιμα υλικά σαν καλλιτέχνες (Art) Μετρούν, υπολογίζουν, μετατρέπουν κλίμακες, ταξινομούν σαν μαθηματικοί ( Math).

Στην ιστοσελίδα του προγράμματος 3D-ReMath θα βρείτε όλες τις πληροφορίες για το πρόγραμμα. http://3dremath.aegean.gr/

Στη σελίδα στο face book θα βρείτε τις δράσεις. https:// www.facebook.com/profile.php?id=100057453219091

Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί: Βαρλά Σοφία, Μπουγδάνου Ελένη, Μαθιούδη Αγγελική, Καλαγκιά Ελένη, Πογκοσιάν Σοφία, Κασαμπά Ιωάννα

Δ/νση-Συντονισμός: Πολίνα Τέττερη

Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε εδώ: 

karavia

Ο όμιλος Εργαστηριακή ομάδα Φυσικών Επιστημών του Γυμνασίου Κολλεγίου Ψυχικού φιλοξενεί κάθε χρόνο μαθητές από όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και καλλιεργεί την κριτική αντιμετώπιση της καθημερινότητας, τον προβληματισμό και τη διερεύνηση ερωτημάτων. Η αφορμή για ερωτήσεις και προβλήματα τα οποία μπορούν να ερευνηθούν στο Εργαστήριο των Φυσικών Επιστημών αποτελεί η καθημερινή μας αλληλεπίδραση με το περιβάλλον. Η διαδικασία της έρευνας συνδυάζει εργαστηριακές και κατασκευαστικές δεξιότητες, δημιουργικότητα και επιστημονική γνώση.

Στο βίντεο που ακολουθεί παρουσιάζεται η εργασία μαθητή της A’ Γυμνασίου γύρω από το ερώτημα «Πότε βουλιάζουν τα καράβια;». Είναι  το σχήμα του καραβιού που επηρεάζει ή η συνολική πυκνότητά του;  Με βάση το ερώτημα  αυτό πραγματοποιήθηκαν 4 δοκιμές με διαφορετικής μορφή καραβάκια και υπολογίστηκε η πυκνότητά τους τη στιγμή που βυθίζονται. Η απάντηση στο ερώτημα βρέθηκε μετά από την σύγκριση των τιμών της πυκνότητας. 

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Φράγκου Στασινή

Δείτε το βίντεο εδώ

THEATRO2

Η μαθητική ομάδα επιστημονικού θεάτρου  "Θέατρο στην Καραντίνα", του Γυμνασίου Καπανδριτίου δημιούργησε το έργο (project) τύπου STEAM, “Ο Ξένος. Μια άλλη διάσταση της διαφορετικότητας” που εκπονήθηκε στο σχολείο την τρέχουσα σχολική χρονιά 2020-2021. Το έργο υλοποιήθηκε  στα πλαίσια του εγκεκριμένου πολιτιστικού προγράμματος "Μαθαίνοντας την Επιστήμη μέσα από το Θέατρο που βασίζεται στη φιλοσοφία STEAM.

Yπεύθυνες καθηγήτριες: Ξεναρίου Καλλιόπη (ΠΕ03), Ντέρτσου  Ειρήνη (ΠΕ02),  Νεμπεγλέρη  Μαρία (ΠΕ08).

Η ταινία "Ο Ξένος. Μια άλλη διάσταση της διαφορετικότητας" https://drive.google.com/file/d/1b_Q-BGfQdyOB-sW3wae-eqCjY9dphmLz/view?usp=sharing

Βίντεο «Η ιστορία μιας ταινίας»: https://drive.google.com/file/d/1ZSgL9R9qI5k56JtPKXF08ZF6zCPgXc2y/view?usp=sharing

Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε εδώ

 

Σελίδα 1 από 4