Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων

Καινοτομία

Στην κατηγορία αυτή θα αναρτάται πρωτότυπο υλικό από εκπαιδευτικές επισκέψεις-εκδρομές και projects τύπου STEM και STEAM που έχουν εκπονηθεί από δημόσια ή ιδιωτικά Σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Solomos

Εκπαιδευτικές Επισκέψεις 14ου Νηπιαγωγείου Κέρκυρας
 
 
Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί:
Πηνελόπη Πέζαρου
Κωνσταντίνα Αρμενιάκου 
Ευθυμία Ανδριώτη

city

Το σχέδιο μαθήματος με τίτλο «Kατασκευάζοντας μια πόλη» πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+  που υλοποίησε το 2ο  ΔΣ Χίου με θέμα: “Full STEAM Ahead For Better Education”  το διάστημα 2016-2019.  Η οδηγία που δόθηκε στα παιδιά ήταν : « Ελάτε να φτιάξουμε το μοντέλο μιας πόλης»

 1ο Βήμα (Καταιγισμός ιδεών)

Ζητείται από τα παιδιά να δώσουν τις ιδέες τους για τη δημιουργία μιας πόλης.

 Τι χώρους πρέπει να προβλέψουμε;

Πώς να είναι οι δρόμοι και πλατείες;

 Τι κτίρια  πρέπει να έχει; Πώς να είναι τα κτίρια;

Καταγράφουμε τις ιδέες τους και ζητάμε να τις σχεδιάσουν.

2ο Βήμα

1. Δίνονται κομμάτια ξύλου και ζητείται να τα χρωματίσουν για να  φτιάξουν κτίρια

2. Δίνεται το σχέδιο της πόλης σε χαρτί Α3. Αξιοποιήσαμε τις ιδέες και τα σχέδια που έφτιαξαν. Το σχέδιο είναι σε κλίμακα 1:10

3. Οι μαθητές μετρούν τις διαστάσεις των χώρων, των δρόμων κλπ.

4. Μετατρέπουν τις διαστάσεις του σχεδίου στις πραγματικές διαστάσεις της κατασκευής.

5. Επιλέγουν τα όργανα που θα χρειαστούν για τη χάραξη του σχεδίου στον εξωτερικό χώρο που επιλέχθηκε (Σκοινί για κύκλο, γνώμονας, χάρακας, μεζούρα)

6. Αποτυπώνουν στο έδαφος το σχέδιο

7. Τοποθετούν τα κτίρια

8. Διακοσμούν την πόλη

Εκπαιδευτικοί : Τέττερη Πολίνα Στ1 Ανδριανάκη Άρτεμις Στ2

Για περισσότερες πληροφoρίες δείτε εδώ.

Επιστήμες που εμπλέκονται/ δεξιότητες που καλλιεργούνται: Περιβάλλον (προδιαγραφές πόλης-κοινωνιολογία) /Αριθμητική- Γεωμετρία(υπολογισμός κλίμακας – αναλογίες- μέτρηση-)/ Μηχανική (σχέδιο)/Τέχνες ( χρωματισμός κτιρίων-καλλωπισμός πόλης)

Μεθοδολογία: επίλυση προβλήματος, βιωματική μάθηση, ομαδοσυνεργατική

 

 Στην ιστοσελίδα του προγράμματος στο E-Twinning θα βρείτε μεγάλο μέρος από τα έργα του σχολείου  (διδασκαλίες με outdoors activities και με to STORYLINEhttps://twinspace.etwinning.net/23298/pages/page/142324

 

freiburg

Το Freiburg im Breisgau είναι ένα υπόδειγμα Πράσινης πόλης. Οι δημοτικές αρχές της πόλης με τη συναίνεση των πολιτών πραγματοποίησαν μια σειρά από πράσινες παρεμβάσεις κάνοντας την πόλη απόλυτα φιλική προς τον άνθρωπο, ιδίως στους πεζούς και στους ποδηλάτες.
Το Κολλέγιο Ανατόλια, στη σειρά των εκπαιδευτικών ταξιδιών του επισκέφτηκε επανειλημμένα την πόλη και οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά και να μελετήσουν τις εφαρμογές της πράσινης προσέγγισης. 

Δείτε το αρχείο για περισσότερες λεπτομέρειες.

 

 

 

steam paramythi

Στο πλαίσιο της δράσης eTwinning STEM, το 3ο ΝηπιαγωγείοΤριλόφου Θεσσαλονίκης και το 14ο Νηπιαγωγείο Κέρκυρας, υλοποίησαν συνεργατικό πρότζεκτ με ευρωπαϊκά Νηπιαγωγεία, αξιοποιώντας το αγαπημένο παραμύθι "Τα 3 Γουρουνάκια ". Μέσα από δραστηριότητες με παιγνιώδη χαρακτήρα και κλιμακούμενη δυσκολία επιδιώχθηκε τα παιδιά: να καλλιεργήσουν πνεύμα ομαδικής συνεργασίας και  ικανότητες, όπως η επίλυση προβλήματος, η κριτική σκέψη, η αλγοριθμική προσέγγιση και η μεταγνωστική ικανότητα. Επιπλέον επιδιώχθηκε να αναπτύξουν την ικανότητα λήψης αποφάσεων και επίλυσης προβλήματος ερχόμενα σε επαφή με αναπτυξιακά κατάλληλες ρομποτικές  συσκευές  (BeeBot ). Έτσι επιτεύχθηκε η αύξηση του ενδιαφέροντος των νηπίων για εμπλοκή και μάθηση καθώς και η ενίσχυση της φαντασίας τους. Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να παρακολουθήσετε βίντεο με πολλές από τις δραστηριότητες αυτές.
 

chain

Το βίντεο που ακολουθεί δημιουργήθηκε από τους μαθητές του 2ου Δημοτικού Σχολείου Χίου στα πλαίσια της ευρωπαικής δράσης E-Twinning με θέμα : ¨"Διαγωνισμός κατασκευής αλυσιδωτών αντιδράσεων  της μορφής του Robe Goldberg". Το ζητούμενο ήταν οι μαθητές να κάνουν μια κατασκευή ώστε να μπορούν να κτυπούν το κουδούνι όποια στιγμή θέλουν.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Πολίνα Τέττερη δασκάλα 2ου Δ. Σ. Χίου

Παναγιώτης Κατσάλας υπεύθυνος ΕΚΦΕ Χίου

https://vimeo.com/117587186

Η ιστοσελίδα του project όπου βρίσκεται όλος ο διαγωνισμός είναι

http://ecr2015.blogspot.com/

Είναι ένα STEAM project:

1. Διατυπώνεται το πρόβλημα: κτύπημα κουδουνιού

2. Ομαδική εργασία

3. Προτείνονται λύσεις

4. Συγκεντρώνεται το υλικό για τις δράσεις

5. Γίνονται δοκιμές των επί μέρους δράσεων

6. Βελτιώνουμε, προσθέτουμε αντιδράσειις

7. Δεύτερη δοκιμή

8. Καταστρώνεται το τελικό σχέδιο

9. Βιντεοσκοπούν οι μαθητές από 3 θέσεις. 

10. Επεξεργάζονται τα 3 βίντεο για την δημιουργία του τελικού

11. Ανεβάζουν το βίντεο στο vimeo

Πεδία που εμπλέκονται : Φυσική , μηχανική, μαθηματικά , νέες τεχνολογίες , τέχνη

Μεθοδολογία: Επίλυση προβλημάτων, ιδεοθύελλα, ομαδοσυνεργατική, δοκιμή και πλάνη

xaniaO Μεγάλος Θησαυρός είναι ένα παιχνίδι που σχεδιάστηκε για την επίσκεψη της Ε1 και Ε2 του  Δημοτικού Σχολείου Βαμβακόπουλου, το 2017, στον χώρο των μοναστηριών της Αγίας Κυριακής και Μεταμόρφωσης στο Βαρύπετρο Χανίων. Η εκπληκτικής φυσική ομορφιά και ιερότητα του χώρου με την ιδιαίτερη βλάστηση, τα εκπληκτικά σχεδιασμένα μονοπάτια που οδηγούν σε επιβλητικά σπήλαια προδιαθέτει και εξάπτει την φαντασία των μαθητών. Πέρα από τους γνωστικούς στόχους του παιχνιδιού η ιδιαιτερότητά του έχει να κάνει με τα ηθικά διλήμματα και την λήψη αποφάσεων που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι μαθητές.

Οι μαθητές ενημερώνονται λίγες μέρες πριν την επίσκεψή τους με ένα βίντεο σχεδιασμένο ειδικά για την επίσκεψή τους και το παιχνίδι του Μεγάλου Θησαυρού. (https://www.youtube.com/watch?v=Otn6ZoW3tpA)

Στο βίντεο διάρκειας   15 λεπτών προβάλλεται σύντομα η ιστορία του μοναστηριού, το μοναδικής ομορφιάς τοπίο με τα σπήλαια, οι κανόνες του παιχνιδιού και κυρίως εξάπτεται η φαντασία των μαθητών για τον Μεγάλο Θησαυρό. Σημαντικό μέρος τα προβολής είναι η αινιγματική αναφορά μέσα από την ιστορία του μοναστηριού την ποίηση του Καβάφη και ευαγγελικές περικοπές στον Μεγάλο Θησαυρό που θα αναζητήσουν οι μαθητές.

Οι ομάδες παίρνουν από ένα αντίγραφο του χάρτη της περιοχής των σπηλαίων. Ο χάρτης είναι φτιαγμένος να θυμίζει συλλογή από αυτοκόλλητα σαν αυτά που αγοράζουν τα παιδιά. Υπάρχουν οι διαδρομές ανάμεσα στα σπήλαια και στην θέση των σπηλαίων υπάρχει χώρος για το αυτοκόλλητο που θα βρίσκουν οι μαθητές στα σπήλαια που θα επισκεφτούν.

Κατά την επίσκεψη κάθε ομάδας σε κάθε σπήλαιο οι μαθητές συναντούν μοναχές από το μοναστήρι και με την ολοκλήρωση της δοκιμασίας που είναι προγραμματισμένη κερδίζουν τα αυτοκόλλητα που χρειάζονται για την συλλογή τους. Ένα μόνο αυτοκόλλητο, το σπάνιο και πολύτιμο, θα μείνει για την τελική φάση του παιχνιδιού με την μεγάλη έκπληξη, πρόκληση και τον Μεγάλο Θησαυρό. Στην περιπέτεια αυτή έρχονται σε επαφή με τους βίους των αγίων που τιμούνται εκεί, την χλωρίδα και πανίδα της περιοχής, βιολογικούς τρόπους καλλιέργειας και ορθολογικής διαχείρισης του φυσικού περιβάλλοντος, ευαγγελικούς λόγους που εξυπηρετούν την εξέλιξη του παιχνιδιού κ.τ.λ.

Το παιχνίδι προσπαθεί να εκμεταλλευτεί την ιδιαίτερη διάθεση των παιδιών για τις συλλογές. Επίσης συνδυάζει την ιδιαίτερη επιθυμία των παιδιών για ολοκλήρωση της συλλογής βρίσκοντας το σπάνιο αυτοκόλλητο, με την ανακάλυψη του Μεγάλου Θησαυρού και τον πνευματικό θησαυρό της θρησκείας μας. Στο τέλος του παιχνιδιού μια μεγάλη ανατροπή και μια έκπληξη περιμένει τους κυνηγούς. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να καταγραφούν και να συζητηθούν κατά την αξιολόγηση του παιχνιδιού η αντίδραση των ομάδων και του κάθε μαθητή ξεχωριστά στην μεγάλη πρόκληση όταν τελειώνει το παιχνίδι με την αποκάλυψη του Μεγάλου Θησαυρού.

Μπορείτε να βρείτε περισσότερο υλικό στα συνημμένα αρχεία ΕΔΩ. 

 

ΔΕΔΙΣΑ

 Επίσκεψη του 3ου ΔΣ Ρεθύμνου στη ΔΕΔΙΣΑ Χανίων

https://www.youtube.com/watch?v=GhHCEBnj6xk

 

πινακας3

Το έργο «Ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων στο περιβάλλον του σχολείου (DPVW)» υλοποιήθηκε και χρηματοδοτήθηκε στα πλαίσια του «Μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ» από το ίδρυμα Νόησις στο 9ο ΕΠΑΛ Αθηνών.

Δείτε περισσότερα στην Ιστοσελίδα που δημιουργήθηκε από τους συντελεστές του έργου, μαθητές και καθηγητές, στην διεύθυνση https://noticeboard-school.blogspot.com/.

Ο Ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων έχει ήδη εγκατασταθεί και είναι σε πλήρη λειτουργία στο κτίριο του 9ου ΕΠΑΛ Αθήνας, Δράκοντος 4, Ακαδ. Πλάτωνος, Αθήνα.

Έχει τη δυνατότητα να προγραμματίζεται αυτόματα με μηνύματα από ασύρματη σύνδεση μέσω κινητού τηλεφώνου, και ακόμα να δέχεται μηνύματα από την ΔΔΕ της περιοχής ή να μεταδίδει πληροφορίες γενικού ενδιαφέροντος όπως ώρες άφιξης των ΜΜΕ, πρόγνωση καιρού κλπ.

Δείτε τα video από την εφαρμογή:

https://youtu.be/Acu-qsqrfn0

https://www.youtube.com/watch?v=UVODgvL1fvQ

30-12-19, 15:55

H.E.L.P. The Truth

truth

Η δράση  H.E.L.P. The Truth  παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια της πρώτης διακρατικής συνάντησης στο πλαίσιο σχεδίου Erasmus + στο Μπόχουμ της Γερμανίας και αφορά την έρευνα που έγινε στο 2ο ΔΣ Πευκών με τις Ε' και Στ' τάξεις σχετικά με την  έννοια της αλήθειας και τη διερεύνησή της από τον αρχαίο ελληνικό κόσμο (φιλόσοφοι). Οι συμμετέχουσες χώρες είναι η Γερμανία  (συντονίστρια), Πολωνία, Ελλάδα και Πορτογαλία. Μπορείτε να δείτε τα συνημμένα αρχεία.