Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων

Εκδρομές

Στην κατηγορία αυτή θα αναρτάται πρωτότυπο υλικό από εκπαιδευτικές επισκέψεις-εκδρομές που έχουν πραγματοποιηθεί από δημόσια ή ιδιωτικά Σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

freiburg

Το Freiburg im Breisgau είναι ένα υπόδειγμα Πράσινης πόλης. Οι δημοτικές αρχές της πόλης με τη συναίνεση των πολιτών πραγματοποίησαν μια σειρά από πράσινες παρεμβάσεις κάνοντας την πόλη απόλυτα φιλική προς τον άνθρωπο, ιδίως στους πεζούς και στους ποδηλάτες.
Το Κολλέγιο Ανατόλια, στη σειρά των εκπαιδευτικών ταξιδιών του επισκέφτηκε επανειλημμένα την πόλη και οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά και να μελετήσουν τις εφαρμογές της πράσινης προσέγγισης. 

Δείτε το αρχείο για περισσότερες λεπτομέρειες.

 

 

 

xaniaO Μεγάλος Θησαυρός είναι ένα παιχνίδι που σχεδιάστηκε για την επίσκεψη της Ε1 και Ε2 του  Δημοτικού Σχολείου Βαμβακόπουλου, το 2017, στον χώρο των μοναστηριών της Αγίας Κυριακής και Μεταμόρφωσης στο Βαρύπετρο Χανίων. Η εκπληκτικής φυσική ομορφιά και ιερότητα του χώρου με την ιδιαίτερη βλάστηση, τα εκπληκτικά σχεδιασμένα μονοπάτια που οδηγούν σε επιβλητικά σπήλαια προδιαθέτει και εξάπτει την φαντασία των μαθητών. Πέρα από τους γνωστικούς στόχους του παιχνιδιού η ιδιαιτερότητά του έχει να κάνει με τα ηθικά διλήμματα και την λήψη αποφάσεων που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι μαθητές.

Οι μαθητές ενημερώνονται λίγες μέρες πριν την επίσκεψή τους με ένα βίντεο σχεδιασμένο ειδικά για την επίσκεψή τους και το παιχνίδι του Μεγάλου Θησαυρού. (https://www.youtube.com/watch?v=Otn6ZoW3tpA)

Στο βίντεο διάρκειας   15 λεπτών προβάλλεται σύντομα η ιστορία του μοναστηριού, το μοναδικής ομορφιάς τοπίο με τα σπήλαια, οι κανόνες του παιχνιδιού και κυρίως εξάπτεται η φαντασία των μαθητών για τον Μεγάλο Θησαυρό. Σημαντικό μέρος τα προβολής είναι η αινιγματική αναφορά μέσα από την ιστορία του μοναστηριού την ποίηση του Καβάφη και ευαγγελικές περικοπές στον Μεγάλο Θησαυρό που θα αναζητήσουν οι μαθητές.

Οι ομάδες παίρνουν από ένα αντίγραφο του χάρτη της περιοχής των σπηλαίων. Ο χάρτης είναι φτιαγμένος να θυμίζει συλλογή από αυτοκόλλητα σαν αυτά που αγοράζουν τα παιδιά. Υπάρχουν οι διαδρομές ανάμεσα στα σπήλαια και στην θέση των σπηλαίων υπάρχει χώρος για το αυτοκόλλητο που θα βρίσκουν οι μαθητές στα σπήλαια που θα επισκεφτούν.

Κατά την επίσκεψη κάθε ομάδας σε κάθε σπήλαιο οι μαθητές συναντούν μοναχές από το μοναστήρι και με την ολοκλήρωση της δοκιμασίας που είναι προγραμματισμένη κερδίζουν τα αυτοκόλλητα που χρειάζονται για την συλλογή τους. Ένα μόνο αυτοκόλλητο, το σπάνιο και πολύτιμο, θα μείνει για την τελική φάση του παιχνιδιού με την μεγάλη έκπληξη, πρόκληση και τον Μεγάλο Θησαυρό. Στην περιπέτεια αυτή έρχονται σε επαφή με τους βίους των αγίων που τιμούνται εκεί, την χλωρίδα και πανίδα της περιοχής, βιολογικούς τρόπους καλλιέργειας και ορθολογικής διαχείρισης του φυσικού περιβάλλοντος, ευαγγελικούς λόγους που εξυπηρετούν την εξέλιξη του παιχνιδιού κ.τ.λ.

Το παιχνίδι προσπαθεί να εκμεταλλευτεί την ιδιαίτερη διάθεση των παιδιών για τις συλλογές. Επίσης συνδυάζει την ιδιαίτερη επιθυμία των παιδιών για ολοκλήρωση της συλλογής βρίσκοντας το σπάνιο αυτοκόλλητο, με την ανακάλυψη του Μεγάλου Θησαυρού και τον πνευματικό θησαυρό της θρησκείας μας. Στο τέλος του παιχνιδιού μια μεγάλη ανατροπή και μια έκπληξη περιμένει τους κυνηγούς. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να καταγραφούν και να συζητηθούν κατά την αξιολόγηση του παιχνιδιού η αντίδραση των ομάδων και του κάθε μαθητή ξεχωριστά στην μεγάλη πρόκληση όταν τελειώνει το παιχνίδι με την αποκάλυψη του Μεγάλου Θησαυρού.

Μπορείτε να βρείτε περισσότερο υλικό στα συνημμένα αρχεία ΕΔΩ. 

 

ΔΕΔΙΣΑ

 Επίσκεψη του 3ου ΔΣ Ρεθύμνου στη ΔΕΔΙΣΑ Χανίων

https://www.youtube.com/watch?v=GhHCEBnj6xk

 

VR2

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο «The VR Project» – 2/2/2018

Στις 2 Φεβρουαρίου 2018 οι μαθητές των τμημάτων Β4 και Β5 επισκέφτηκαν τους χώρους «εμβυθιστικής» (immersive) Εικονικής Πραγματικότητας του «The VR project». Στόχος η εξοικείωση με τις ποικίλες εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας. Υπεύθυνη Επίσκεψης: κ. Γαρδίκη.

Φωτογραφίες εδώ: https://blogs.sch.gr/1gymvoul/files/2018/02/20180202_100645-768x432.jpg

Μικρό video εδώ: https://www.animaker.com/animo/Pr8Nc94oou5U

Πάντειο πανεπιστήμιο – Στέγη Ιδρύματος Ωνάση – 1/2/2019

Την Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2019 οι μαθητές των τμημάτων Β2 και Β3 ξεναγήθηκαν στους χώρους του Παντείου Πανεπιστημίου και ενημερώθηκαν για τις διαφορετικές κατευθύνσεις σπουδών που προσφέρει στους φοιτητές.

Οι μαθητές στη συνέχεια επισκέφτηκαν την Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, όπου συμμετείχαν στο διαδραστικό project «Bubble Jam» του Daniel Wetzel, μια παράσταση-πείραμα για τη γενιά που έχει μάθει να επικοινωνεί κυρίως μέσω του Messenger, του Viber και του WhatsApp. Οι μαθητές εξοπλίστηκαν με smartphones συνδεδεμένα με υπολογιστή που ελάμβαναν οδηγίες και ερωτήσεις προσαρμοσμένες στον τρόπο που ενεργούσαν οι συμμετέχοντες, η συμπεριφορά των οποίων καθόρισε την έκβαση του «σεναρίου». Υπεύθυνη Επίσκεψης: Ι. Γαρδίκη

Φωτογραφίες εδώ: https://blogs.sch.gr/1gymvoul/files/2019/02/stegh.gif

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο UTech-Lab του Ιδρύματος Ευγενίδου – 19/1/18

Την Παρασκευή 19/1/18 οι μαθητές του τμήματος Β2 του σχολείου μας παρακολούθησαν εργαστήρια Ρομποτικής και 3D-printing στο Ίδρυμα Ευγενίδου. Υπεύθυνη επίσκεψης: κ. Ιωάννα Γαρδίκη.

Φωτογραφίες εδώ: https://blogs.sch.gr/1gymvoul/files/2018/01/ezgif.com-gif-maker.gif

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο UTech-Lab  του Ιδρυματος Ευγενίδου – 21/3/2017

Την Τρίτη 21/3/17 οι μαθητές των τμημάτων Β1 και Β3 του σχολείου μας παρακολούθησαν εργαστήρια Animation και 3D-printing στο Ίδρυμα Ευγενίδου. Δείτε λεπτομέρειες στο video που ακολουθεί.  Υπεύθυνη: κ. Γαρδίκη.

Video εδώ: https://video.sch.gr/asset/detail/ypQAbbJNTGWteXfSQiwzxcSD/g1UnJRMWoFMtcK97Wp4oOHHG