STE(A)M

Στην κατηγορία αυτή θα αναρτάται πρωτότυπο υλικό από projects τύπου STEM και STEAM που έχουν εκπονηθεί από δημόσια ή ιδιωτικά Σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

SCRATCHΠρόκειται για μία δημιουργία των μαθητών της Ε' τάξης του Μειονοτικού σχολείου Δοκού το σχολικό έτος 2020-2021. Με τη συγκεκριμένη δημιουργία οι μαθητές δίνουν μέσα από παιγνιώδη τρόπο οδηγίες για το πως μπορεί να προστατευτεί ο κάθε μαθητής από πιθανό σεισμό κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου. Με το συγκεκριμένο έργο οι μαθητές πήραν μέρος στον διαγωνισμό rAn  και το παιχνίδι αυτό επιλέχθηκε ως ένα από τα παιχνίδια που ενσωματώθηκαν στα παιχνίδια του έργου rAn (μεταφράστηκε τόσο στα αγγλικά όσο και στα ισπανικά ώστε να παρουσιαστεί σε σεμινάριο του προγράμματος εκεί). 

https://scratch.mit.edu/projects/490924953

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός:  Βασιιλή Ψαρίδου

 

 

robotics

Η δράση του ΕΠΑΛ Ελευθερούπολης “Ρομποτική στο σχολείο” ολοκληρώθηκε με επιτυχία στα πλαίσια του προγράμματος ΜΝΑΕ (Μια Νέα Αρχή στα Επαλ).

Το συγκεκριμένο project περιλαμβάνει 4 υποδράσεις με τίτλους:

Μπορείτε να δείτε τα video της παρουσίασης των τριών πρώτων κάνοντας κλικ στους αντίστοιχους τίτλους ( συνδέσμους.)

Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε  εδώ το επισυναπτόμενο  αρχείο.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικόλαος Γιαννακουδάκης

ΕΜΠ Το 2020, το 1ο Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Καρδίτσας συμμετείχε στη Βραδιά του Ερευνητή του ΕΜΠ με θέμα: Ενδοδαπέδια φωταγώγηση οριολωρίδων ποδηλατόδρομου – πεζόδρομου και ποδηλατόδρομου – νησίδας διαχωρισμού με φωτιστικά σώματα τύπου LED, τα οποία  να  ρευματοδοτούνται από φωτοβολταϊκό σύστημα τοποθετημένο στους φανοστάτες του ποδηλατόδρομου ή να είναι ενσωματωμένα στα φωτιστικά σώματα.

Οι 6 μαθητές της Β΄ τάξης του Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού διαπίστωσαν πως είναι επιβεβλημένη η δημιουργία ενός ασφαλούς και αναβαθμισμένου περιβάλλοντος  για τους ποδηλάτες, διότι συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής, στην ταυτότητα και στη φυσιογνωμία της πόλης. Η ύπαρξη ενός ευχάριστου περιβάλλοντος για το ποδήλατο στους δρόμους της γειτονιάς, αλλά και στους κεντρικούς δρόμους κάνει την πόλη φιλική προς τους κατοίκους της με ανθρώπινη ταυτότητα όχι μόνο σ΄ αυτούς, αλλά και στους επισκέπτες της!

Η χρήση των  ποδηλατοδρόμων είναι απόλυτα συμβατή με τις πολιτικές αστικών αναπλάσεων και αποτελεί το πιο σημαντικό όπλο της στρατηγικής για μια βιώσιμη πόλη , όπως είναι η Καρδίτσα.

Βίντεο παρουσίασης:

ΣΧΟΛΕΙΑ: Ενδοδαπέδια φωταγώγηση οριολωρίδων – πεζόδρομου και ποδηλατόδρομου – νησίδας ... - YouTube

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Ελένη Θεοδωράκη, Διπλωματούχος Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, 1ο ΕΠΑ.Λ. Καρδίτσας και  1ο Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Καρδίτσας

 

PEFKI

Οι μαθητές της ΣΤ' τάξης  του 4ου ΔΣ Πεύκη, στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας «Δημιουργώ 
και καινοτομώ», παρουσιάζουν τα «Επαγγέλματα του Μέλλοντος». Οι εργασίες εκπονήθηκαν στο προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch 3.0,  με χρήση εντολών προγραμματισμού. Η σύνθεση έγινε στο Wakelet.
https://wke.lt/w/s/_LOR6T

Blog ΠΣΔ                      : 
https://blogs.sch.gr/elinamav/category/4o-peykis-pliroforiki/


Weebly site about programming : 

https://elinamavridou.weebly.com/2021-2022.html

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός : Ελίνα Μαυρίδου

Κάτια 2

Στόχος του έργου ήταν να αυξήσει το ενδιαφέρον των μαθητών για το STEM 
και να τους βοηθήσει να κατανοήσουν τη σύνδεση μεταξύ της πραγματικής 
ζωής και των αφηρημένων εννοιών που μαθαίνουν στο σχολείο.
Στο πλαίσιο του ολοκληρωμένου εκπαιδευτικού μοντέλου STEM, εφαρμόστηκε 
η υλοποίηση δραστηριοτήτων STEM που σχεδιάζονται με την επιλογή 
θεμάτων, τον προσδιορισμό των σχέσεων με άλλους κλάδους και τις 
μελέτες αξιολόγησης.

Στα πλαίσια του έργου αυτού χρησιμοποιήθηκαν οι ακόλουθοι σύνδεσμοι:

https://www.youtube.com/watch?v=baoqn0fkJGo
https://www.youtube.com/watch?v=ioZs8ZzWJKM
https://www.youtube.com/watch?v=S7pj7r28szQ
https://www.youtube.com/watch?v=x8nl_J84vqc
https://www.youtube.com/watch?v=VxPDxhGQ_Eg

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Αποστολία Μπέκα

274713363 478741607290954 980873601020508344 n

Στόχος του έργου ήταν να αυξήσει το ενδιαφέρον των μαθητών για το STEM 
και να τους βοηθήσει να κατανοήσουν τη σύνδεση μεταξύ της πραγματικής 
ζωής και των αφηρημένων εννοιών που μαθαίνουν στο σχολείο.
Στο πλαίσιο του ολοκληρωμένου εκπαιδευτικού μοντέλου STEM, εφαρμόστηκε 
η υλοποίηση δραστηριοτήτων STEM που σχεδιάζονται με την επιλογή 
θεμάτων, τον προσδιορισμό των σχέσεων με άλλους κλάδους και τις 
μελέτες αξιολόγησης.

Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε τα βίντεο  στους ακόλουθους συνδέσμους:

https://www.youtube.com/watch?v=baoqn0fkJGo
https://www.youtube.com/watch?v=ioZs8ZzWJKM
https://www.youtube.com/watch?v=S7pj7r28szQ
https://www.youtube.com/watch?v=x8nl_J84vqc
https://www.youtube.com/watch?v=VxPDxhGQ_Eg

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Αποστολία Μπέκα

BeFunky collage 1

Το έργο αυτό, κατανοώντας τους κινδύνους του  διαδικτύου, στόχευε στην πρόληψη της επιδημίας στην καθημερινή ζωή  των μαθητών και στο σχολείο.

Ο συνειδητός γραμματισμός στα μέσα  επικοινωνίας και η ασφαλής χρήση του Διαδικτύου καθώς και τα μέτρα που πρέπει να ακολουθούνται για την προστασία από πανδημίες και 
επιδημίες συμπεριλήφθηκαν στις δραστηριότητες του έργου.
Αναμένονταν οι ακόλουθες συμπεριφορές:

  1. Να δοθούν πληροφορίες για την 
    περίοδο της πανδημίας και των επιδημικών ασθενειών και να οριστούν τα 
    μέτρα πρόληψης ως φιλοσοφία ζωής.
    2. Να κατανοηθεί η ανάγκη της μάσκας, η φυσική απόσταση και η 
    τήρηση κανόνων υγιεινής.
  2. Να διδαχθούν οι θετικές και αρνητικές 
    επιπτώσεις των μέσων ενημέρωσης στα παιδιά.
  3. Να γίνει εξοικείωση με τη χρήση 
    εργαλείων web 2.0 και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
  4. Να δοθεί έμφαση στη 
    διεπιστημονική αλληλεπίδραση.
  5. Να γίνει ενεργή χρήση της πύλης E Twinning 
    από μαθητές.
  6. Να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές σχετικά με τα 
    μέτρα που πρέπει να ληφθούν στην πανδημία, τον γραμματισμό στα μέσα 
    επικοινωνίας και να εστιαστεί η προσοχή τους στην επίδραση από αυτά

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Αποστολία Μπέκα

Screenshot 1

Στόχος αυτού του έργου ήταν να υποστηρίξει τα προσόντα του 21ου αιώνα, 
να αναπτύξει την επιστημονική σκέψη, τη δημιουργικότητα, την 
εξερεύνηση, την κριτική σκέψη και τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων 
των μαθητών και να υιοθετήσει τους κλάδους STEM ως καινοτόμα και 
επιχειρηματικά έργα.
Στόχος του έργου αυτού είναι να επιτραπεί  στους μαθητές να αποκτήσουν την 
ικανότητα να βρίσκουν λύσεις σε προβλήματα της καθημερινής ζωής μέσω 
του STEAM,  με μάθηση βάσει έργων και προβλημάτων, μοντέλο σχεδίασης 
και μεθόδους.

Δείτε εδώ το επισυναπτόμενο αρχείο.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Αποστολία Μπέκα

 

εικόνα κατασκευής

Ομάδα εκπαιδευτικών ειδικοτήτων STEM από διάφορα σχολεία της Κρήτης συνεργάστηκαν για τη δημιουργία ενός πρωτότυπου προσομοιώματος STEM κατασκευής, και συγκεκριμένα μίας μνήμης Flash. Ανάλογα με την ειδικότητα του κάθε εκπαιδευτικού και το σχολείο, έγινε παρουσίαση της κατασκευής στους μαθητές σε όλα τα στάδια της δημιουργίας της και έγινε διασύνδεση με τα αντίστοιχα μαθήματα. Στο 1ο ΕΠΑΛ Αρκαλοχωρίου έγινε διασύνδεση με τα μαθήματα της Φυσικής και της Χημείας σε όλες τις τάξεις του σχολείου. Οι μαθητές μελέτησαν θέματα που έχουν να κάνουν με τη δομή της ύλης, τα άτομα, την κίνηση των ηλεκτρονίων, τον μικρόκοσμο και τη νανοκλίμακα, ενώ έκαναν και τις δικές τους προτάσεις. Το βασικότερο ήταν ότι μπόρεσαν να δουν τη συνεργασία των διαφόρων γνωστικών αντικειμένων STEM στη δημιουργία μιας κατασκευής.

Η κατασκευή ήταν μία προσομοίωση μιας μνήμης Flash (φλασάκι μνήμης) σε μεγέθυνση, μέσα στην οποία μπορούσε να κινηθεί ένα ρομποτάκι. Μέσα στο προσομοίωμα υπήρχαν τέσσερις οκτάδες από σφαιρίδια με κόκκινο και μπλε χρώμα σε κάθε τους πλευρά, που αναπαριστούσαν την αποθήκευση της πληροφορίας στο φλασάκι στο δυαδικό σύστημα, ανάλογα με τη φόρτιση των θαλάμων των τρανζίστορ (κόκκινο για το "0" ("off") και μπλε για το "1" ("on")). Το ρομποτάκι είχε προγραμματιστεί μέσω μικροελεγκτή Arduino, ώστε κινούμενο να μπορεί να διαβάζει τα κόκκινα και μπλε σφαιρίδια ως "off" και "on" που αναπαριστούσαν τις πληροφορίες που είναι γραμμένες στο δυαδικό σύστημα, και συγκεκριμένα μία λέξη 4 γραμμάτων. Στη συνέχεια μπορούσαμε να πάρουμε την πληροφορία αυτή στον υπολογιστή και να μας απεικονίσει τη λέξη που ήταν αποθηκευμένη στο εικονικό μας φλασάκι μνήμης.

Βίντεο με την προσομοίωση:

https://www.youtube.com/watch?v=Ry-iy78mLFk

Περισσότερες πληροφορίες:

http://apostolakakis.blogspot.com/p/stem.html

Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Αποστολακάκης Αβραάμ, φυσικός, 1ο ΕΠΑΛ Αρκαλοχωρίου

 

Το πρόγραμμα αυτό αποτέλεσε εφαρμογή της διδακτικής πρότασης που δημιούργησαν επτά εκπαιδευτικοί Β/θμιας Εκπαίδευσης στα πλαίσια της συμμετοχής τους στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Σύγχρονα Ζητήματα Επιστήμης και Τεχνολογίας» που υλοποιήθηκε από το Εργαστήριο Διδακτικής των Θετικών Επιστημών (ΕΔΘΕ) του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης σε συνεργασία με το Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) Κρήτης.

Οι καθηγητές που δημιούργησαν τη διδακτική πρόταση ήταν οι: Αποστολακάκης Αβραάμ, Δακανάλη Μαρία, Κασσωτάκη Σοφία, Κοντοπόδης Μιχαήλ, Κορακάκη Ελένη, Παντελάκη Άννα, Περυσινάκη Ειρήνη.

kriti

Το σχολικό έτος 2020-21, είκοσι μαθητές από σχολεία του νομού Ηρακλείου, ασχολήθηκαν με τη δομή και τη λειτουργία της μνήμης Flash (φλασάκι μνήμης).

Οι μαθητές εργάστηκαν εξ’ αποστάσεως σύγχρονα και ασύγχρονα. Όλες οι διδακτικές ενότητες προσεγγίστηκαν μέσω πειραματισμού και διερεύνησης.

Οι μαθητές ασχολήθηκαν με τα παρακάτω αντικείμενα:

  • Μέγεθος –κλίμακα, ιδιότητες που εξαρτώνται από το μέγεθος (κατασκεύασαν μοντέλα, πειραματίστηκαν με το φαινόμενο του Λωτού)
  • Τρόπος δόμησης της ύλης, ατομικά τροχιακά, spin (κατασκεύασαν το ατόμου του Ηλίου)
  • Δυαδικό σύστημα αρίθμησης, αποτίμηση του δυαδικού συστήματος αρίθμησης από την Επιστήμη Υπολογιστών (προγραμματισμός στο tinkercad ,δημιουργία κώδικα)
  • Ηλεκτρισμός (δημιούργησαν κυκλώματα με Arduino)
  • Κατασκεύασαν μνήμη Flash με 3D Designs στο tinkercad.
  • Συναντήθηκαν με ειδικούς Επιστήμονες- Ερευνητές από τον τομέα της Νανοτεχνολογίας

Βίντεο κατασκευές του ατόμου του Ηλίου:

https://youtu.be/QlmKZf_S7UM και

https://youtu.be/mA21psBWX3c

Η ιστοσελίδα με υλικό του προγράμματος: Όμιλος Πειραματισμός Θετικών Επιστημών -STEM (omiloscience.blogspot.com)

Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια Ομίλου Φυσικών Επιστημών του Πρότυπου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου Κρήτης.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Κορακάκη Ελένη

Το πρόγραμμα αυτό αποτέλεσε εφαρμογή διδακτικής πρότασης που δημιούργησαν επτά εκπαιδευτικοί Β/θμιας Εκπαίδευσης στα πλαίσια της συμμετοχής τους στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Σύγχρονα Ζητήματα Επιστήμης και Τεχνολογίας» που υλοποιήθηκε από το Εργαστήριο Διδακτικής των Θετικών Επιστημών (ΕΔΘΕ) του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης σε συνεργασία με το Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) Κρήτης.

Οι καθηγητές που δημιούργησαν την διδακτική πρόταση ήταν: Αποστολακάκης Αβραάμ, Δακανάλη Μαρία, Κασσωτάκη Σοφία, Κοντοπόδης Μιχαήλ, Κορακάκη Ελένη, Παντελάκη Άννα, Περυσινάκη Ειρήνη.

Σελίδα 1 από 4