Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων

STE(A)M

Στην κατηγορία αυτή θα αναρτάται πρωτότυπο υλικό από projects τύπου STEM και STEAM που έχουν εκπονηθεί από δημόσια ή ιδιωτικά Σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

GERMSΈνα Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων Αγωγής Υγείας με εκπαιδευτική προσέγγιση STEΑM. Αξιοποιώντας την περιέργεια και το εσωτερικό κίνητρο που έχουν τα μικρά παιδιά για τη διερεύνηση του κόσμου που τα περιβάλλει, μαθητές και εκπαιδευτικοί στο 14ο Νηπιαγωγείο Κέρκυρας  επιχείρησαν να εξερευνήσουν τον αόρατο κόσμο των μικροβίων. Οι εκπαιδευτικές παρεμβάσεις μέσα από Προγράμματα Αγωγής Υγείας από την προσχολική κιόλας ηλικία, συνδέονται άμεσα με την υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής και τη διαμόρφωση επιθυμητών συνηθειών που επηρεάζουν την υγεία και την ποιότητα ζωής. Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε εδώ.

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Πηνελόπη Πέζαρου, Κωνσταντίνα Αρμενιάκου, Ευθυμία Ανδριώτη

arrow racers

Οι 15οι παγκόσμιοι τελικοί του διεθνούς STEM μαθητικού διαγωνισμού F1 in Schools διενεργήθηκαν τον Νοέμβριο του 2019 (22/11 με 29/11) στο Abu Dhabi, με τη συμμετοχή 55 ομάδων από όλο τον κόσμο, μεταξύ των οποίων η Ελλάδα και Κύπρος. Την Ελλάδα εκπροσώπησαν τρεις ομάδες, οι οποίες δημιουργήθηκαν από τη συνεργασία 6 σχολικών μονάδων (3 ιδιωτικών και 3 δημόσιων). Η ομάδα Alacrity Dynamics, αποτελούμενη από μαθητές από την Εράσμειο Ελληνογερμανική Σχολή και το 2ο Ενιαίο Λύκειο Αλίμου, η ομάδα Arrow Racers, αποτελούμενη από μαθητές από την Εκπαιδευτική Αναγέννηση και το 1ο Γενικό Λύκειο Πανοράματος Θεσσαλονίκης και η ομάδα Anemos Racing, αποτελούμενη από μαθητές του Κολλεγίου Ανατόλια στη Θεσσαλονίκη και από φοιτητές του ΕΜΠ. Την Κύπρο εκπροσώπησαν οι ομάδες Arrow (Αγγλική Σχολή, Λευκωσίας) και Orion (Heritage School, Λεμεσός). Στους αγώνες συμμετείχε και η ομάδα διεθνούς συνεργασίας Pixel, αποτελούμενη από μαθητές από την Ελλάδα (3ο Γενικό Λύκειο Σερρών) και Κύπρο (Αγγλική Σχολή, Λευκωσίας).

 Τα παρακάτω links είναι video από την βραδιά της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων και της απονομής του βραβείου ‘Fasted Car Award’ στην ελληνική ομάδα Arrow Racers, καθώς και videos από την συμμετοχή των ομάδων από Ελλάδα και Κύπρο.  

F1 in Schools World Finals 2019 – Arrow Racers (Greece) - Pit Display Interview:  https://youtu.be/Umz5A3humoE

F1 in Schools World Finals 2019 – Alacrity Dynamics (Greece) - Pit Display Interview:   https://youtu.be/Wy0FATQwu0s

F1 in Schools World Finals 2019 – Anemos Racing (Greece) - Pit Display Interview:   https://youtu.be/2OLez_QhkqQ

F1 in Schools World Finals 2019 – Arrow Racers - Races Day 1: https://youtu.be/HLmvh4-3Xc0

F1 in Schools World Finals 2019 – Arrow Racers - Races Day 2: https://youtu.be/zD2L_5g18w4

F1 in Schools World Finals 2019 – Awards Ceremony – Greece - Fastest Car Award: https://youtu.be/yGPyQ1j1oxI

Tα παρακάτω links είναι video από την συμμετοχή των ελληνικών ομάδων Gravity Force (ΓΕΛ Φυλής και 1ο ΓΕΛ Μοσχάτου) και NewGen Motors (ΓΕΛ Φιλόθεης) στους παγκόσμιους τελικούς του STEM προγράμματος 4x4 in Schools, το 2019  και από την βραδιά της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων (1η θέση η ελληνικής ομάδα NewGen Motors) και της απονομής του βραβείου Καλύτερης Μηχανικής Κατασκευής για το 4x4 όχημα της ελληνικής ομάδας Gravity Force.  

4x4 in Schools World Finals 2019 - Gravity Force - Pit Display Interview: https://youtu.be/eBFq0pEaE74

4x4 in Schools World Finals 2019 - NewGen Motors - Pit Display Interview: https://youtu.be/kP-bw7KCkOk

4x4 in Schools World Finals 2019 – Award Ceremony - Greek Teams Prizes: https://youtu.be/yYAcoubwe5

Μπορείτε να δείτε την διαχείριση έργου του 7ου ΔΣ Νέας Σμύρνης, του 2ου Ενιαίου Λυκείου Αλίμου και του 1ου Πειραματικού Λυκείου Θεσσαλονίκης.

Επίσης μπορείτε να δείτε εδώ μια σύντομη παρουσίαση των δύο προγραμμάτων F1 in Schools και 4x4 in Schools.

city

Το σχέδιο μαθήματος με τίτλο «Kατασκευάζοντας μια πόλη» πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+  που υλοποίησε το 2ο  ΔΣ Χίου με θέμα: “Full STEAM Ahead For Better Education”  το διάστημα 2016-2019.  Η οδηγία που δόθηκε στα παιδιά ήταν : « Ελάτε να φτιάξουμε το μοντέλο μιας πόλης»

 1ο Βήμα (Καταιγισμός ιδεών)

Ζητείται από τα παιδιά να δώσουν τις ιδέες τους για τη δημιουργία μιας πόλης.

 Τι χώρους πρέπει να προβλέψουμε;

Πώς να είναι οι δρόμοι και πλατείες;

 Τι κτίρια  πρέπει να έχει; Πώς να είναι τα κτίρια;

Καταγράφουμε τις ιδέες τους και ζητάμε να τις σχεδιάσουν.

2ο Βήμα

1. Δίνονται κομμάτια ξύλου και ζητείται να τα χρωματίσουν για να  φτιάξουν κτίρια

2. Δίνεται το σχέδιο της πόλης σε χαρτί Α3. Αξιοποιήσαμε τις ιδέες και τα σχέδια που έφτιαξαν. Το σχέδιο είναι σε κλίμακα 1:10

3. Οι μαθητές μετρούν τις διαστάσεις των χώρων, των δρόμων κλπ.

4. Μετατρέπουν τις διαστάσεις του σχεδίου στις πραγματικές διαστάσεις της κατασκευής.

5. Επιλέγουν τα όργανα που θα χρειαστούν για τη χάραξη του σχεδίου στον εξωτερικό χώρο που επιλέχθηκε (Σκοινί για κύκλο, γνώμονας, χάρακας, μεζούρα)

6. Αποτυπώνουν στο έδαφος το σχέδιο

7. Τοποθετούν τα κτίρια

8. Διακοσμούν την πόλη

Εκπαιδευτικοί : Τέττερη Πολίνα Στ1 Ανδριανάκη Άρτεμις Στ2

Για περισσότερες πληροφoρίες δείτε εδώ.

Επιστήμες που εμπλέκονται/ δεξιότητες που καλλιεργούνται: Περιβάλλον (προδιαγραφές πόλης-κοινωνιολογία) /Αριθμητική- Γεωμετρία(υπολογισμός κλίμακας – αναλογίες- μέτρηση-)/ Μηχανική (σχέδιο)/Τέχνες ( χρωματισμός κτιρίων-καλλωπισμός πόλης)

Μεθοδολογία: επίλυση προβλήματος, βιωματική μάθηση, ομαδοσυνεργατική

 

 Στην ιστοσελίδα του προγράμματος στο E-Twinning θα βρείτε μεγάλο μέρος από τα έργα του σχολείου  (διδασκαλίες με outdoors activities και με to STORYLINEhttps://twinspace.etwinning.net/23298/pages/page/142324

 

steam paramythi

Στο πλαίσιο της δράσης eTwinning STEM, το 3ο ΝηπιαγωγείοΤριλόφου Θεσσαλονίκης και το 14ο Νηπιαγωγείο Κέρκυρας, υλοποίησαν συνεργατικό πρότζεκτ με ευρωπαϊκά Νηπιαγωγεία, αξιοποιώντας το αγαπημένο παραμύθι "Τα 3 Γουρουνάκια ". Μέσα από δραστηριότητες με παιγνιώδη χαρακτήρα και κλιμακούμενη δυσκολία επιδιώχθηκε τα παιδιά: να καλλιεργήσουν πνεύμα ομαδικής συνεργασίας και  ικανότητες, όπως η επίλυση προβλήματος, η κριτική σκέψη, η αλγοριθμική προσέγγιση και η μεταγνωστική ικανότητα. Επιπλέον επιδιώχθηκε να αναπτύξουν την ικανότητα λήψης αποφάσεων και επίλυσης προβλήματος ερχόμενα σε επαφή με αναπτυξιακά κατάλληλες ρομποτικές  συσκευές  (BeeBot ). Έτσι επιτεύχθηκε η αύξηση του ενδιαφέροντος των νηπίων για εμπλοκή και μάθηση καθώς και η ενίσχυση της φαντασίας τους. Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να παρακολουθήσετε βίντεο με πολλές από τις δραστηριότητες αυτές.
 

chain

Το βίντεο που ακολουθεί δημιουργήθηκε από τους μαθητές του 2ου Δημοτικού Σχολείου Χίου στα πλαίσια της ευρωπαικής δράσης E-Twinning με θέμα : ¨"Διαγωνισμός κατασκευής αλυσιδωτών αντιδράσεων  της μορφής του Robe Goldberg". Το ζητούμενο ήταν οι μαθητές να κάνουν μια κατασκευή ώστε να μπορούν να κτυπούν το κουδούνι όποια στιγμή θέλουν.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Πολίνα Τέττερη δασκάλα 2ου Δ. Σ. Χίου

Παναγιώτης Κατσάλας υπεύθυνος ΕΚΦΕ Χίου

https://vimeo.com/117587186

Η ιστοσελίδα του project όπου βρίσκεται όλος ο διαγωνισμός είναι

http://ecr2015.blogspot.com/

Είναι ένα STEAM project:

1. Διατυπώνεται το πρόβλημα: κτύπημα κουδουνιού

2. Ομαδική εργασία

3. Προτείνονται λύσεις

4. Συγκεντρώνεται το υλικό για τις δράσεις

5. Γίνονται δοκιμές των επί μέρους δράσεων

6. Βελτιώνουμε, προσθέτουμε αντιδράσειις

7. Δεύτερη δοκιμή

8. Καταστρώνεται το τελικό σχέδιο

9. Βιντεοσκοπούν οι μαθητές από 3 θέσεις. 

10. Επεξεργάζονται τα 3 βίντεο για την δημιουργία του τελικού

11. Ανεβάζουν το βίντεο στο vimeo

Πεδία που εμπλέκονται : Φυσική , μηχανική, μαθηματικά , νέες τεχνολογίες , τέχνη

Μεθοδολογία: Επίλυση προβλημάτων, ιδεοθύελλα, ομαδοσυνεργατική, δοκιμή και πλάνη

πινακας3

Το έργο «Ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων στο περιβάλλον του σχολείου (DPVW)» υλοποιήθηκε και χρηματοδοτήθηκε στα πλαίσια του «Μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ» από το ίδρυμα Νόησις στο 9ο ΕΠΑΛ Αθηνών.

Δείτε περισσότερα στην Ιστοσελίδα που δημιουργήθηκε από τους συντελεστές του έργου, μαθητές και καθηγητές, στην διεύθυνση https://noticeboard-school.blogspot.com/.

Ο Ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων έχει ήδη εγκατασταθεί και είναι σε πλήρη λειτουργία στο κτίριο του 9ου ΕΠΑΛ Αθήνας, Δράκοντος 4, Ακαδ. Πλάτωνος, Αθήνα.

Έχει τη δυνατότητα να προγραμματίζεται αυτόματα με μηνύματα από ασύρματη σύνδεση μέσω κινητού τηλεφώνου, και ακόμα να δέχεται μηνύματα από την ΔΔΕ της περιοχής ή να μεταδίδει πληροφορίες γενικού ενδιαφέροντος όπως ώρες άφιξης των ΜΜΕ, πρόγνωση καιρού κλπ.

Δείτε τα video από την εφαρμογή:

https://youtu.be/Acu-qsqrfn0

https://www.youtube.com/watch?v=UVODgvL1fvQ

30-12-19, 15:55

H.E.L.P. The Truth

truth

Η δράση  H.E.L.P. The Truth  παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια της πρώτης διακρατικής συνάντησης στο πλαίσιο σχεδίου Erasmus + στο Μπόχουμ της Γερμανίας και αφορά την έρευνα που έγινε στο 2ο ΔΣ Πευκών με τις Ε' και Στ' τάξεις σχετικά με την  έννοια της αλήθειας και τη διερεύνησή της από τον αρχαίο ελληνικό κόσμο (φιλόσοφοι). Οι συμμετέχουσες χώρες είναι η Γερμανία  (συντονίστρια), Πολωνία, Ελλάδα και Πορτογαλία. Μπορείτε να δείτε τα συνημμένα αρχεία.

διαστημαΚατά τη διάρκεια του διαθεματικού προγράμματος «Μαθαίνω για το διάστημα – STEAM» οι μαθητές του 6ου Νηπ/γείου Βόλου, μέσα από πλούσιο εποπτικό υλικό, videos και βιβλία, έμαθαν χρήσιμες πληροφορίες για το ηλιακό μας σύστημα και τον άγνωστο κόσμο του διαστήματος. Ενεπλάκησαν σε πολλαπλές δραστηριότητες γλώσσας, μαθηματικών, εικαστικών, ΤΠΕ, μουσικής και φυσικών επιστημών. Μπορείτε να δείτε το αρχείο.

kykloma

Το βίντεο στον ακόλουθο σύνδεσμο παρουσιάζει εκπαιδευτικό υλικό που εκπονήθηκε κατά τη διάρκεια του Ευρωπαϊκού προγράμματος εξοικονόμησης ενέργειας «Euronet 50/50 max» με υπεύθυνο εκπαιδευτικό τον δάσκαλο Ηλία Φαρμάκη. Σχολικό έτος: 2014-2016

https://www.youtube.com/watch?v=xzQgKugC1n8

Η Στ2 τάξη του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου παρουσιάζει την ταινία που δημιούργησε στα πλαίσια του μαθήματος της Ευέλικτης Ζώνης με θέμα: «Παλιά Πόλη  Ρεθύμνου, Μνημεία και οδοί της παλιάς πόλης του Ρεθύμνου». Το βίντεο αυτό αποτελεί προϊόν συνεργασίας των μαθητών της Στ2 τάξης του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου και των εκπαιδευτικών Ηλία Φαρμάκη, Μαίρης Σημαντηράκη, Γεωργίας Λιάσσα και Δήμητρας Δημάκη. Σχολικό έτος: 2017-2018

https://www.youtube.com/watch?v=Ehu8GIWhvLw

Η Ε2 τάξη του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου παρουσιάζει την ταινία που δημιούργησε στα πλαίσια του μαθήματος της Ευέλικτης Ζώνης με θέμα: «Τα ζώα της θάλασσας». https://www.youtube.com/watch?v=bdds7ngV78c .  Σχολικό έτος: 2015-2016

Η Δ2 τάξη του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου παρουσιάζει την ταινία που δημιούργησε στα πλαίσια του μαθήματος της Ευέλικτης Ζώνης με θέμα: «Φυτά και ζώα της Κρήτης» με υπεύθυνο εκπαιδευτικό τον δάσκαλο Ηλία Φαρμάκη. Σχολικό έτος: 2015

https://www.youtube.com/watch?v=LXgkPT4sgGI

Η Ε2 τάξη του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου στα πλαίσια του μαθήματος των Φυσικών παρουσιάζει το βίντεο με το πείραμα: «Κατασκευή ηλεκτρικού κυκλώματος με διακόπτη» με υπεύθυνο εκπαιδευτικό τον δάσκαλο Ηλία Φαρμάκη. Σχολικό έτος: 2017

https://www.youtube.com/watch?v=i_OUAkyN6b0

Η Δ2 τάξη του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου παρουσιάζει την ταινία που δημιούργησε στα πλαίσια του μαθήματος της Ευέλικτης Ζώνης με θέμα: "Σεβασμός στα ανθρώπινα δικαιώματα" με υπεύθυνο εκπαιδευτικό τον δάσκαλο Ηλία Φαρμάκη. Σχολικό έτος: 2015

https://www.youtube.com/watch?v=bIdfip2Cwqw

Η Ε2 τάξη του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου παρουσιάζει την ταινία που δημιούργησε στα πλαίσια του μαθήματος της Ευέλικτης Ζώνης με θέμα: "Όχι στη βία" με υπεύθυνο εκπαιδευτικό τον δάσκαλο Ηλία Φαρμάκη.  Σχολικό έτος: 2016

https://www.youtube.com/watch?v=N4Qz1uYyuG8

Στους παρακάτω συνδέσμους θα βρείτε την  ηλεκτρονική εφημερίδα «Ουράνιο Τόξο» του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου με υπεύθυνο εκπαιδευτικό τον δάσκαλο Ηλία Φαρμάκη.

http://ilfarmaknewspaper.weebly.com/

http://iliasfarmakisefimerida.weebly.com/

komotini3Η δραστηριότητα ''Μάζεψε τα μήλα''  που σχεδιάστηκε στα πλαίσια του Europe CodeWeek 2019 πραγματοποιήθηκε στο 7ο Νηπιαγωγείο Κομοτηνής, στις 12/11/2019, από την Υπεύθυνη Εκπαιδευτικό Παπανικολάου Μαρία. Συγκεκριμένα, οργανώθηκε μια δραστηριότητα προγραμματισμού με τη φυσική παρουσία των παιδιών, καθώς στην αρχή της  σχολικής χρονιάς τα παιδιά δεν έχουν εξοικειωθεί αρκετά με τη χρήση του beebot. Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε το αρχείο.